3850
Sök

Skapligt trimmad b23/230 problem

4 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
#1
Tja!
har fått tag på en motor som såg ut som följer (vad jag har fått reda på):

b23 block borrat till första överdimension, toppdeckat
nya kolvar ringar lager osv. Är balanserat,

toppen är en 405 med ett mekaniskt sprut inborrat i toppen,
tror det ska sitta en H-kam i den. Det är antagligen lite grejjat med toppen.

den som byggde motorn hade bromsat den till 165 kusar när den såg ut så..
är byggd för att varva ungefär 6000..

Nu till problemet..

Motorn sitter i en 245 -88 med ett LH 2.2 bränslesystem och separat tändbox med vaccum anslutning.
Insuget samt fördelaren är överflyttat från b230f motorn som satt i för att slippa krångla med elektroniken.. problemet är det att den känns alldeles för trött.. tändningen är påställd ganska hårt och jag har kört den på 98 eller v-power..

Det jag funderar på är om spridarna (dom elektriska som sitter i insuget) är för små så det inte räcker till samt om jag behöver/om det går att mappa om boxen.. ska plugga hålen till de mekaniska spridarna så dom inte sitter i vägen i toppen. Jag antar att jag även behöver ställa upp bränsletrycket en aning?!

avgassystemet är ett extractorgrenrör med en 2,5" liten ljuddämpare och en 45 graders sväng ut till höger..

jag tror jag har läst varenda tråd på forumet som handlar om att trimma b230 men det kändes inte riktigt som att någon hade samma recept..

tacksam för svar!

/littletangy
Senast redigerat av littletangy (30 januari 2011)


Sök