3421
Sök

MS1 v3 Tändsystem till volvo t5

38 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
Hejsan! har lite frågor om tändsystem till volvo fremma.

Folk säger att man kan vända sig utav fördelaren som finns till t5a ist för 5 separata tändstolar.

Hur skall allt kopplas ? ska man trigga från svänghjulet eller fördelarna? och hur skall elschemat ser ut? är inte så high på MS med fördelare

Om någon kan länka till ett sånt elschema hade de varit bra eller göra en ritning i paint eller vad som :p allt är hjälpande!

mvh

Forummoderator
10 576 Inlägg
29 januari 2011
Varför vill du använda fördelaren? släng den åt hel***e och använd dig av sprutets finesser. MS kan mycket vilket också medför att du måste läsa på mycket för att få grepp om hur du skall koppla. i själva verket är det ganska enkelt, men som sagt man måste förstå helheten först :-)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

38 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
För att slippa använda mig utav 5 tändsteg. som måste lödas in.

Forummoderator
10 576 Inlägg
29 januari 2011
Zebaztian skrev:

Du behöver inte löda några tändsteg, använd tändspolar från T5 och styr dem med ditt MS1....  spolarna har all elektronik inbyggd redan

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

38 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
torpis skrev:
Zebaztian skrev:

Du behöver inte löda några tändsteg, använd tändspolar från T5 och styr dem med ditt MS1....  spolarna har all elektronik inbyggd redan

de va helt nytt för mig, då antar jag att de är 3 stift i dom spolarna?

behövs de någon modul? typ av bosch?

finns det ett schema över detta? så jag vet vart camsensorn skall kopplas in.

mvh

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 januari 2011
Kolla på msextra.com exempelvis. Man bygger ju sprutet för att passa den setup man tänkt köra. Volvospolarna har 3 stift och allt inbyggt bara koppla + - samt styrsignal direkt till sprutet

38 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
men då blir de ju problem när då de är ojämn tändning man måste använda sig utav Cam sensorn

mvh

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 januari 2011
Zebaztian skrev:
men då blir de ju problem när då de är ojämn tändning man måste använda sig utav Cam sensorn

mvh

problem?   http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra … #5cylinder

38 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
förstår lite, men frågan är, hur skall dom två sensorna kopplas in? motorn har 60-2
sen sitter det en camsensor vart nu det skall kopplas in

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 januari 2011
Zebaztian skrev:
förstår lite, men frågan är, hur skall dom två sensorna kopplas in? motorn har 60-2
sen sitter det en camsensor vart nu det skall kopplas in

alltså du får läsa på elschemat och se hur det skall kopplas. MS byggs för applikationen och ser olika ut för varje motor.  Det är billigt, men ger en stor läxa för den som vill bemästra det på gott och ont.

Sök