4413
Sök

Baklampa som kommer & går

29 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
har antagligen(?) glapp i vänster baklampa.. den lyser oftast inte, men går jag ut och rickar lite på kontakten,tar ut och sätter i den så lyser den igen utan nedsatt ljus eller flimmer.

Är det honan som är kass? jag har precis bytat från mina orginal lampor till andra diodlampor så jag har inte haft detta felet förut.

Mvh

edit: det finns ju även en styrbox av något slag bakpå lampsatsen, kan det vara i den felet ligger också?
Senast redigerat av alpined (31 januari 2011)

474 Inlägg
31 januari 2011
Testa sätt tillbaka original och se om det funkar då? Du säger ju att du inte haft de felet förut så..

29 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
Alka0512 skrev:
Testa sätt tillbaka original och se om det funkar då? Du säger ju att du inte haft de felet förut så..

Behöver inte sätta tillbaka för att prova.. jag vet att det funkar med org lampan.. frågan är om det är kontakten på den nya eller om det är modulen som är kass..någon som varit med om det?

474 Inlägg
31 januari 2011
alpined skrev:
Alka0512 skrev:

Behöver inte sätta tillbaka för att prova.. jag vet att det funkar med org lampan.. frågan är om det är kontakten på den nya eller om det är modulen som är kass..någon som varit med om det?

Hade de varit modulen som är kass så skulle väl inte original funka heller?

29 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
Alka0512 skrev:
alpined skrev:
Alka0512 skrev:

Modulen sitter ju på den nya lampan ._.

474 Inlägg
31 januari 2011
alpined skrev:
Alka0512 skrev:
alpined skrev:

Modulen sitter ju på den nya lampan ._.

Jaha, då får du nog förklara lite bättre eller lägga upp nån bild eller så så man fattar..
Då spelar det ju egentligen ingen roll, nått är ju fel på det nya och då ska du ju ha nytt.

Sök