4027
Sök

Däckexpress seriöst eller inte?

3 Inlägg
17 september 2006
Trådstartare
Tjena!
Har nån annan än jag beställt däck via Däckexpress.
Jag har inte fått något levererat + dom svarar inte på mina mail. Dom saknar tele nr.
Är det en seriös sida?
Tacksam för alla svar!!

733 Inlägg
18 september 2006
Peoa skrev:
Tjena!
Har nån annan än jag beställt däck via Däckexpress.
Jag har inte fått något levererat + dom svarar inte på mina mail. Dom saknar tele nr.
Är det en seriös sida?
Tacksam för alla svar!!

lägg upp deras aderss så kan ja se om dom svarar nya beställare.. tongue

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

638 Inlägg
18 september 2006
Om ett företag inte har någon annan kontakform än mail så hade jag ju avstått från dom direkt?

Kommer väl nånting här snart!

733 Inlägg
18 september 2006
men eftersom dom inte vsarar honom, så kan nån annan skicka för o se om dom svarar. svarar dom då e de ju ett tecken på att dom e oseriösa. om dom bara svarar på nya och inte på dom som redan beställt.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

638 Inlägg
19 september 2006
Dom har väl redan nu bevisat att dom är oseriösa genom att inte svara han i första hand?

Kommer väl nånting här snart!

3 Inlägg
19 september 2006
Trådstartare
Kontaktade konsumentverket och sidan dackexpress.se bryter mot regler och lagar för säljsidor på internet. Kollade bloggar i Norge och det visar sig att många har samma problem som jag. Det positiva är att alla får produketerna till slut men att leveranserna är långt över det dom påstår, en månad eller mer verkar inte ovanligt. Det finns ingen som helst kundservice och enda anledningen till varför jag fick ett svar (efter 5 dagar)är att jag hotade med återköp och konsumentverket.

Alltså VARNING!! beställ inget från däckexpress.se eller dekkeexpress.no

1 Inlägg
3 november 2006
Har också samma problem med Däckexpress.
Har beställt men ej fått några däck.
Dags att kontakta lämpliga myndigheter.
Rogeramb

3 Inlägg
9 november 2006
Jag har också beställt och betalat 4 däck den 18 oktober
och inte hört något ännu.
jag har kontaktat dem via epost@dackexpress.se
men inte fått något svar.
Hittade deras adress:
DEKK EXPRESS LIMITED
BYGDÖY ALLÉ 37
NO-0265 OSLO
NORGE

Är det någon som har nå´t förslag vad man ska göra?

1 Inlägg
10 november 2006
Samma här...
Fan vad dum man känner sig. Har handlat på nätet över 6 år utan problem och nu blir man blåst. Jag har också beställt från däckexpress och pengarna drogs från kontot direkt.
När 30 dagar hade gått började jag bli lite fundersam och ville ha ett telefonnummer. Sökte på Eniro.se och hittade Däckexpressen AB. Ringde dit och fick svar av en trevlig kille som berättade att detta inte var samma företag men att många ringer till honom och undrar vart f-n deras ordrar tagit vägen.
Däckexpressen, eller Dekk Expressen är ett Norskt företag som ägs av Odd Eldar Nilsen.
Jag hittade ett telefonnummer 0046-22447300 där man enbart möts av en telefonsvarare som hänvisar till webbsidan.
Som tur var har jag även hittat organisationsnummer SE 502062815101 och hemnummer till karln som blåser alla. 0046-92097895. Med dessa uppgifter borde det inte vara några problem att få tillbaka sina pengar och häva ordern.
Lycka till! och beställ INTE från Däckexpress.se

3 Inlägg
10 november 2006
Jag har precis pratat med en trevlig man på dekkexpress
på telefon 0047-92097895,
han beklagade att kundservicen via epost ej fungerat med
Sverige. Jag fick ett DHL fraktnummer av honom
och det visade sig att däcken kommer till veckan enl.
sökning på DHL. Jag betalade däcken den 18 okt och får
dem levererade nu till veckan (om det nu inte är några beg. släta sommardäck
i försändelsen vill säga )
Vi får se...jag återkommer när jag fått hem dem.

2 Inlägg
12 november 2006
Ytterligare en på listan som beställt från Däckexpress.
Fick efter lite hot ett mail med svar att det var missat och däcken skulle skickas.
Mailade för att få dhl nummer men inget svar.Väntar för att se vad som händer men det verkar inte lovande.
Nästa steg är väl en polisanmälan så sidan försvinner från nätet.
Företaget har varit registrerat sen 050531 och det lär väl vara ganska många som gått på den här niten??!!

Har någon fått däck som de har beställt???
Kopia på mailet nedan.

Hej,

Dessa däck finns på hyllan och skickas ut IDAG till dig.

Det är kommunikationen i vårt hus som tydligen inte fungerar som det ska.
Ber om ursäkt för det inträffade.

Hälsningar

Halil Kücük

Chef
103 Inlägg
12 november 2006
har handlat av han en gång å aldrig mer..... tog lite över en månad innan ja fick däcken å de var en liten repa på ena fälgen.

på mail så skyllde dom bara på att de var högsäsong å mycket att göra därför lång lev tid.
(nånting man kanske borde ana om man säljer billiga däck å ha kapacitet för de??)

kan väl häva köpet å få pengar tillbaka om lev tiden är över 30 dar.

Habere Unum Acceptabilis Dies!

3 Inlägg
15 november 2006
Har precis fått mina däck
Dom va helt  OK.

Men det blir ingen mer beställning
från däckexpress.
Nu har man lärt sig att kolla upp firmor på internet
innan man beställer.

tack för hjälpen!
Du som kollade upp telefonnummer till
däckexpress.

8 Inlägg
22 november 2006
Har också gått på linan att handla av Däckexpress. Gjorde beställningen den 8 november och har dagligen i stort sett mailbombat dem med förfrågningar om ett DHL lev nummer och om mina fälgar med däck överhuvudtaget är skickade.

När jag nu, av en ren slump fick se det här forumet och också tipset om att ringa dem på det där nummret så fick jag till svar att "det tagit sådan tid pga att däcken till mina fälgar var restnoterade och väntas komma in på torsdag för att levereas på fredag ifrån Malmö. Han beklagade att de ej svarat på mina mail då de har problem med deras kundservice vilket jag också påpekade att det var högsta prioritet att åtgärda. Vi befinner oss trots allt på 2000-talet.

Så vi får se om jag får mina fälgar ngn gång i nästa vecka då.

1 Inlägg
25 november 2006
Beställde 8  November och fått samma svar som andra att däcken skall komma.

Kontaktade idag Mastercard om att det verkar som detta företaget är oseriöst.
Om jag förstår det riktigt så belastar mastercard mitt konto på ett datum och så utbetalar dom till bolaget senare. Ev kan dom då stoppa denna utbetalning och om inte så kommer dom väl att stoppa vidare utbetalningar till detta bolag.
Skall se igenom mitt avtal med Mastercard, men jag tror det är så att man har en försäkran med kortet för sådana tilfällen.

Kommer tillbaka med mer info.

Siste nytt!!!
30 November så fick jag mina däck och fälgar.  Jag kontakta Master Card, men innan jag fick sänt reklamationen så dök däcken upp.
Det verkar som man får det till slut men det dröjer och dom är lite kommunikativa.
Det är ju synd för dom i så fall. Dom kunne ju sagt från början att det tar en månad.
Senast redigerat av bossel (3 december 2006)

8 Inlägg
30 november 2006
Har idag ringt Dekkexpress och hört vad som hänt.

Jag har ju inte fått några fälgar och däck ännu. fick till slut ett DHL lev nr som inte alls gick att spåra via webtjänsten. Jag kontaktade då DHL kundtjänst som var mkt snabba att få fram ett svar.

Fälgarna hade tydligen inte blivit upphämtade av DHL ännu ifrån det företag i Malmö som monterar däcken på fälg när lev skall ske i sverige. DHL kunde iaf se att de skulle hämtas idag för att sedan skeppas vidare till mig. Jag skulle kunna se sent ikväll genom deras webtjänst var de befinner sig. Så, nu kanske det kan hända lite med min lev av däck och fälgar ändå.

Återkommer hur detta senario slutar, om det nu finns ett slut...

2 Inlägg
1 december 2006
Hallelulja!!

Däcken har kommit efter mycket möda och besvär.
Väntade i nästan 1månad och när de skickar däcken är det fel,nya mail och nya telefonsamtal.
Efter ca 7 veckor har jag däcken.
Det lustiga är att beställningen är gjord på däckexpress,ägaren fick man tag på via hans andra företag e-wheel och på följesedeln står det Däckonline?!?!?
Däckoline är nog inte hans företag för kompisar till mig har köpt av dem och säger att servicen där är bra och däcken levereras som de skall.

Köp för f-n inte däck av honom om ni vill ha dem direkt och utan strul.

lundwall
1 december 2006
Darwin skrattar i sin grav varje dag, om man beställer från ett företag utan bättre kontaktmöjligheter än så, och inte kollar upp det innan, så får man faktiskt skylla sig själv.

terazzi
1 december 2006
Vet att detta e lite off kanske, men nån som beställt från superdäck www.sds.nu ?

har också hört skit om dessa innan, och ursäkta om jag tar upp lite av tråden!!
Menar att jag hört skit om DäckExpress..
Senast redigerat av terazzi (1 december 2006)

8 Inlägg
12 december 2006
Har äntligen fått hem fälgar och däck ifrn Dekkexpress (5 dec, best dat 8 nov). Dessvärre fick jag själv ta kontakt med Dekkexpress för att få DHL Cargonr så att jag kunde följa lev och dessutom få bekräftelse att fälgarna var skickade. Fälgarna hade inga skador och var välbalanserade med rätt rotationsriktning på samtliga däck.

Skylla sig själv eller inte.

Hur som helst sparade jag en rejäl slant på att handla ifrn Dekkexpress och efter att ha samtalat med flera som handlat därifrån så verkar det som om alla har fått det dom beställt förutom att det dröjt och att den sk kundservicen varit bristfällig.

Att just min lev drog ut på tiden berodde på att de däck jag beställde var restnoterade (hum). Dekkexpress missade (hum igen) att meddela mig ang dröjsmålet.

Sök