Total loss innebär en ordentlig smäll. Försäkringsbolaget tyckte att den inte var värd att reparera, eftersom de är helt säkra på att det kostar mer att reparera än att betala värdet för bilen.
Eftersom bilen är lite äldre, så kan det ju iof kosta mer att reparera den eftersom bilen inte är värd jättemycket. Men, en total loss brukar vara en ordentlig smäll. I vissa stater innebär det att man inte får registrera bilen igen, eftersom de inte anses säkra.
Be om foton och papper på alla reparationer. Har den reparerats på någon bra verkstad så kanske den är ok, har den däremot reparerats av någon meckarnisse så gör de allting så billigt som möjligt vilket innebär problem.
För att jag skulle köpa den bilen så måste den kontrolleras ORDENTLIGT av någon som vet, kanske någon Vw verkstad eller liknande. Det är ju ett argument för att pruta ned bilen ordentligt. Har själv en importerad bil i garaget, carfaxade den innan jag köpte den på plats. Dvs. den har inte varit krockad, däremot så kan jag aldrig sälja den till vanligt pris i Sverige, eftersom den är importerad ifrån Usa.