3347
Sök

Min saab 9-3a 1999 triptonic 5 går dåligt efter chippad box installerats saab folk hjälp.

876 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Hej på er

fick låna en steg 2 box av kompisen
vi kopplade in magnetventilen t5 då det inte sitter någon orginal  i min  bil då det är en ltt och bytte box.

Resultat.

*Dålig tomgång.
*Bygger ett stort tryck i tanken.
*Går skit bra på höga varv och vid påfrestningar men gillar inte låga varv samt kryp körning samt bakständer lite gran?boxen i fråga vet vi inte vilken programvara det sitter  i, bara att det är steg 2.Boxen har tidigare suttit i hanns brors 9-3a 1998 och den gick skit bra på alla sätt samt i en annan 9-3a 1998 samma där gick skit bra,dock inte i min typiskt.

vi provade
Byta kasset,tändstitt,ren gjode tomgångsmotorn,nollställde systemet,leta efter läckor i vakum slangar dock utan resultat  vi blir tokgiga har du/ni någon ide ?.hmm
hoppas på svar.
Mvh rayya.
Senast redigerat av volvoperfomanceclub (4 februari 2011)

876 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Har nu ändrat lite för att för hoppningsvis få mera svar.

7 278 Inlägg
4 februari 2011
Om du byter tillbaka till din box, försvinner alla problem?

876 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
Brains skrev:
Om du byter tillbaka till din box, försvinner alla problem?

Japp byter ja tbx går den som vanligt.

876 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
det ska väl inte skilja något på en årsmodell va?

876 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
vart sitter en sådan ?varför bygger den inte tryck med org boxen?Lägre tryck?

157 Inlägg
4 februari 2011
det kan vara skillnad på bränsleavluftning mellan lätt och fulltryckaren och lättryckaren kan ha 2 lambdasonder.

876 Inlägg
4 februari 2011
Trådstartare
benilsson skrev:
det kan vara skillnad på bränsleavluftning mellan lätt och fulltryckaren och lättryckaren kan ha 2 lambdasonder.

Ja det låter ju rimligt blir en programvara ifrån nordic i stället vilket var iden från början,men kan man köpa en box till billigare pris så varför inte tänkte ja från början tack för ditt svar .cool

Sök