TS, du får hålla koll på termerna. "Ombyggt fordon" är inte detsamma som "Amatörbyggt fordon". Ska du registrera bilen som "Amatörbyggt fordon" kan du mer eller mindre kapa bort allt utom tak och rutor och därefter börja bygga bilen från grunden igen.
"Ombyggt fordon" däremot kräver byte av motor, växellåda och bromssystem. Detta gör dock inte en turbokonvertering lagligt, men det medger en viss effekthöjning och möjliggör framförallt byte till annan motor eller växellåda om man vill ha det.
Har dock inte hört talas om att bokstavligt talat HELA bromssystemet ska behöva bytas, utan det är väl mer begränsat till de fysiska komponenterna i hjulhusen samt huvudbromscylinder? Därmed inte sagt att det kanske inte vore dumt att byta även bromsrören.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex