3336
Sök

Peugeot 205 XR!Går det sätta i sportluftfilter, styrbox eller annan topp i den från t.ex 205 GTI?

12 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Hej!
Undrar hur man ska bygga sportluftfilter i den en 205 XR-91?
Kan man ta en annan styrbox och sätta i funkar det?
Undrar om kan sätta en 1,9L topp?

tacksam för svar!

MVH Filiph

654 Inlägg
1 november 2007
sportluft filter går i princip att sätta på alla förekommande bilar..men vissa undantag av extrema "skapelser/lösningar" hos nån enskilld tillverkare.

Smidigast och billigast är nog förmodligen att byta hela din motor rakt av mot en 1,9l gti snurra.
Är inte så jätte insatt i vad det innebär osv,men kan tänka mig att motorerna ser rätt lika ut.

Eller ännu värre,många byter till MI16 motorn från 405an i sina 205or.

4 Inlägg
22 augusti 2008
Tjena! jag har precis köpt en peugeot XR, det är min första bil smile (fick ite tag på en 205 GTI:( ) jag vet att ljudet blir mö grymmare om man setter i en sportluft filter. Porblemet är att jag kan inte så mycket sådant... så jag undrade om ni kunde hjälpa mig (a). skulle värkligen uppskatta om någon kunde berätta och lägga upp lite bilder på hur man setter ditt ett sportluftfilter smile. och om ni är ricktigt snälla skulle ni även kunne ge mig lite förslag på vad man kan göra med en 205 XR big_smile. Tack så jätte mycket i förhand// Erik

Arbetsterapeut
37 Inlägg
23 augusti 2008
sportluftfilter e ej att rekomenderai peugot 205 då det krävs mkt ombyggndad då original luftburken sitter bakom motor vilket leder till om man byter till öppet filter enbart varmluft i motorn

Åk men häng:D
15 Inlägg
23 december 2008
När jag satte på sportlufts filter böjde jag ner de brevidd grenröret och satte en värme sköld och drog ett rör ifårn fronten som leder kalluft till filtret. men ska snart sätta ditt en luftpump som blåster på filtret med

536 Inlägg
13 februari 2011
På en XR sitter luftfiltret ifram, kolla in mitt bygge så, kan man få reda på vad man kan göra med en XR, och det är inga problem med att dra ner ett luftfilter, och ja, jag vet att denna är ngt år gammalt, men finns alltid någon som kanske kan behöva tips med sånt här, därför jag skriver detta smile

Sök