2411
Sök

Däck till Porsche Boxster S-00

3 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Hej! Jag äger som synes en Boxster S som det nu sitter Porsches rekommenderade Continental Sportcontact 2 på. 225/40/R18 fram, 265/35/R18 bak. Nu är bakdäcken så gott som slut, och jag tänkte passa på att klappa dit nya däck runtom till sommaren. Vill ha rekommendationer på bra däck till bilen. Kommer väl att åka 90% gata, men sätter prestanda och kvalité i första hand. Så idéer på prisvärda däck uppskattas.
Då det finns en uppsjö av däck så är det svårt att veta vad man ska välja. Har ni erfarenheter av däcken så är det ju bra.

Mvh Peter

296 Inlägg
15 februari 2011
Ska du åka r-räck så är nog "Toyo Proxes R888" mest prisvärda till kvalién. fungerar även att åka gata med dessa eftersom dom är DOT märkta smile riktigt bra fäste när man får upp tempen i dom! big_smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

3 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Ja jag känner till dem. Har haft funderingar även på dem. Har hört lite om att det är sånt jävla grepp i dem att om man kör hårt på bana kan man i sitt lyckorus pressa bilen till för höga G-krafter, vilket resulterar i motorhaveri om man inte byter tråg, eller har torrsump. Alltså ett jävla fäste i dem däcken smile

296 Inlägg
15 februari 2011
ja du tappar oljetryck om du svänger hårt och mycket hårda inbromsningar, men det kan du med lite vilja göra med att par gatdäck också tongue Nej men det är vad jag skulle rekommendera om du vill köra hårt på gata smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

markusa666
15 februari 2011
Bridgestone´s nya potenza s001

lite info här
http://www.dackcenterhabo.se/?page_id=611

3 Inlägg
16 februari 2011
Trådstartare
PÅ så vis. Kör du dem själv? Vad tycker du om dem?

markusa666
16 februari 2011
Shinymustang skrev:
PÅ så vis. Kör du dem själv? Vad tycker du om dem?

Har inte testat dem nya än men har kört Bridgestone potenza re050 och har varit väldigt nöjd med dem
kostar lite men väl värt pengarna.

Sök