2594
Sök

Drygt ljud från hjulhusen fram. (Filmklipp) (Passat -98, 3B)

44 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Har som sagt fått ett riktigt oskönt ljud som kommer från främre hjulhusen.
Det började efter snön hade lagt sig på riktigt och jag var ute och gjorde lite fina vintersvängar.
Efter några dagar så börja det låta ännu lite mer på höger sida.
Och det är när det blir stötigt som det börjar klonka och hålla på.

Så efter att ha provat kolla själv vad det kan va som låter utan som helst framgång så lämna jag in den på Mekonomen, då sa dom att en länkarm på höger sida va glapp så det var förmodligen den som lät.
Tänkte att det kan ju säkert vara eftersom det låter extra mycket på just höger sida men det är ju fortfarande nå mer som låter eftersom det även låter på vänster sida och där hittade dom ingenting.

Och efter dom bytte länkarm och man börja köra därifrån så vare ju inte de minsta skillnad, lät lite förjävligt ändå när det blev ojämnt och stötigt på vägen.
Därför spelade jag in lite för att se om det är någon här på garaget som kanske hört något liknande och kan ge något tips på vad det kan va för skit som låter.

Kan ju nämnas att det byttes till coilovers på bilen i somras, men det var utfört av en verkstad.
Bytte även bromsskivor + belägg själv innan jag lämna in bilen för byte av dämpare, men det är väl omöjligt att något av det kan låta?!
Själv chansar jag på att det är något med coiloverserna som är problemet även fast det är ett par rätt dyra sådana.

Sen förstår jag ju att det är skitsvårt att kolla/lyssna på ett klipp och försöka lista ut vad det kan va som låter.

Här är iaf länken till klippen med ljudet, och detta är på vänster sida...
http://www.youtube.com/watch?v=k5RQvvRZvV0
Senast redigerat av Lagom (19 februari 2011)

Sök