2799
Sök

tänkte vaxa bilen,, vilket vax rekommenderas? :)

Thorssa
8 augusti 2007
Själv använder jag Sonax och tycker det funkar hyffsat men proffsen brukar rekommendera Autosmart. En kompis använder det och för honom brukar det bli riktigt grymt resultat!

75 Inlägg
8 augusti 2007
Meguiars produkter är bara sååå bra!
En kompis som arbetar med rekond och har provat det mesta och rekommenderar Autoglym...
Min egen bil är rekondad 2 ggr per år med lahegas podukter och däremellan kör jag själv med Meguiars...Lycka till iaf!
MVH

53 Inlägg
8 augusti 2007
Har du en mettalic lack så är diamnt wax riktigt bra. även på vanliga lacker. men diamant vaxen innehåller inte ämnen som gör att klarlacken försvinner.

Jag vet vad jag vill, Men jag vill mycket mer

1 256 Inlägg
9 augusti 2007
Ena skrev:
Jag har alltid kört med Sonax förut men tycker att dom har tappat lite av hållbarheten. Glansen är det inget fel på.

Har nu gjort så att jag har lagt på Hagmans Nano (vax eller seal) på taket, Meguiars på motorhuven och sonax på resten av bilen för att se vad som håller längst.

Av dessa 3 medlen jag testade så måste jag erkänna att Meguiars var det goaste att arbeta med. Lätt att stryka bort efter torkningstiden är slut.

Motorhuven får ju ta mest stryk när det gäller värme. Så jag ville testa Mequiars och se vad det går för. Sedan luktar det försjävla gott också. bara det är ett plus.
Hagmans nya serie har fått bäst i test och la det på taket för att testa hur det fungerar också i värme. Men attans vad det luktar starkt. Att stå i ett litet garage och använda sig av detta måste ge huvudvärk.

Sonax vet jag sedan innan hur det fungerar. Så gott som luktfritt (nästan ingenting alls).

vi får se hur länge dessa håller.

Under allt har jag använt mig av Hagmans Rubbing (en ny variant) som jag faktiskt fick av Hagmans (bor 1 Km ifrån fabriken).

Mvh. Ena

Vill bara påpeka att det är fel att prova olika vaxer på olika delar av bilen, huven och fronten tar mest stryk, och där försvinner vaxet snabbast, ska du testa vaxer då ska du dela huven med maskeringstejp och vaxa i "rutorna" för att se vilken som är bäst.

Mvh Jonni

Colaberoende
1 219 Inlägg
9 augusti 2007
Jag vet ju hur bra Sonax har fungerat innan på bilen men vill ändå se hur de andra vaxerna fungerar på dom värst utsatta delarna. Vill se nu om man "får vad man betalar för".
Att huven och taket kommer slitas snabbast förstår jag, Även fronten pg.a smuts och regn som piskar in snabbare i bilen.

Visserligen kunde jag delat upp det i rutor på bilen för en med rättvis kamp men jag får ta det till nästa gång.

/Ena

Putsnisse
53 Inlägg
9 augusti 2007
Jag använder Zymöls vax som innehåller 37% gul carnauba, vattenavrinningen är otrolig och hållbarheten lång!

Excellence without equal.

47 Inlägg
9 augusti 2007
Säger bara..: Meguiars Kicks Ass..!

Avstängd
658 Inlägg
10 augusti 2007
Har alltid använt sonax men tycker inte det e lika bra längre...hmm..kör med autosmart nu skit bra och lättarbetat , TRY IT !

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

14 Inlägg
10 augusti 2007
det bästa jag rekomenderar e 3M polermedel och lackförsegling. glänser som bara den..poler medlet kan man tvätta bort.. skit lätt.... det hade vi på rekond firman jag jobbade på förra sommarn...

brännt gummi luktar kärlek

90 Inlägg
10 augusti 2007
Både 3M och autosmarts yrkesprodukter är riktigt bra..

111 Inlägg
10 augusti 2007
sonax bilpolish och sedan sonax flytande hårdvax ska de va wink

// David Jonsson

Volvo Nörd
85 Inlägg
20 februari 2011
Tub-kaviar såg ja på Ronny å Ragge verka skit bra wink

Tänkte vaxa bilen till helgen och vill gärna få bort lite tjärstänk och sånt har vaxat bilar för men va 2år sen sist vilket märke är bäst just nu som man kan hitta på ex Autoexperten ?? Gärna Cleaner, Vax, Seal ellr om det finns nåt som gör alla 3 som funkar ?

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D

I got Dubs!
2 423 Inlägg
20 februari 2011
740_mannen skrev:
Tub-kaviar såg ja på Ronny å Ragge verka skit bra wink

Tänkte vaxa bilen till helgen och vill gärna få bort lite tjärstänk och sånt har vaxat bilar för men va 2år sen sist vilket märke är bäst just nu som man kan hitta på ex Autoexperten ?? Gärna Cleaner, Vax, Seal ellr om det finns nåt som gör alla 3 som funkar ?

Tjärstänk tar du bort med en kallavfettning. mac 124 prickbort eller autosmart power är bra mack produkter.

Jag föredrar Menzerna Super finish (polish) och fireglaze (lackskydd)

Volvo Nörd
85 Inlägg
20 februari 2011
okej tackar big_smile

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D

Sök