3929
Sök

Växellådsbalk volvo 740 passar inte

39 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
hej! jag håller på att byta växellåda på min 740 från automat till manuell;), o jag har fått dit lådan o allt men nu är det så att jag får inte växellådsbalken att passa. det är en m47 låda, har rätt balk o allt, men jag har en växellådskudde från en 240 kan det vara den som inte stämmer?, det fattas typ 2-3 cm för att man ska få i skruvarana i chassit. balken ska lite längre bak. tack i förhand:)

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
23 februari 2011
där sitter fler hål än dom du använde från början.
när jag bytte från m46 till m47 på min 740 satt balken längre bak, men där var gångade hål som passade hyffsat perfekt ändå

visserligen krävdes det lite våld att få den exakt men det fungerade utmärkt efteråt

rekommenderar ändå att du ska ha rätt kudde!
Senast redigerat av mk2_power (23 februari 2011)

39 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
mk2_power skrev:
när jag bytte från m46 till m47 på min 740 satt balken längre bak, men där var gångade hål som passade hyffsat perfekt ändå

visserligen krävdes det lite våld att få den exakt men det fungerade utmärkt efteråt

jo har sett dom hålen, men får ändå inte balken o passa bra, visst de går säkert och få dit den om man sliter jäävlar:), men får kanske byta kudden så behöver man kanske inte va lika brutal smile

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
23 februari 2011
Berggren_volvo skrev:
mk2_power skrev:

jo har sett dom hålen, men får ändå inte balken o passa bra, visst de går säkert och få dit den om man sliter jäävlar:), men får kanske byta kudden så behöver man kanske inte va lika brutal smile

ja för de är samma hål på alla 740 så visst fan ska det passa smile
men byt kudden så ska du se att det gör det

Sök