Ja precis, det blir lite konstigt med en till GLT-modell som "ploppade" upp 1989, men det är bara utrustningsmässigt som flera nämner. Modellen med räsermotorn (ungefär som en vanlig svenssonbil från 90talet i prestanda) ska heta 16 VALVE och ska även ha lite extra emblem där bak. I annonser så kan folk ofta glömma det. Blir lite extra dyrt om en 16v-motor havererar, även om man inte direkt ska räkna med att det händer. Rekommenderar en vanlig 8v till dig, även om dom är trökiga
GLT 16V är rejält piggare, om man vågar gasa lite
Exempel:
GL (vad det nu må vara för motor) c:a 35s till 140:
GLT 16 VALVE ca 31s till 180:
WTF? på den sissta där!?!?!?det där är fan rätt bra med 160hk sugis i en sån tung bil som 740. Skulle plockat min miata... iaf efter 100km/h!!!!
Tung & tung, 1400kg är inte så jäkla tungt, finns värre Går som ett skôtt efter 100km/h