Så där. Nu har jag hämtat hem bilen. Plockade ner stötfångaren, vänsterskärmen, däcket mm. och tog lite bilder. Någon har snott min LMM och luftfilter också.
Laddar upp bilderna lite senare idag.
Haha visst känns det som att delarna försvann väldigt fort efter att bilderna lades upp här på garaget
Hoppas allt löser sig!!
Ja det var väl inte oväntat precis. TS lycka till med kärran nu..
tack rokosa. Får börja göra upp en lista på alla delarna jag eventuellt kan behöva. Tänkte skaffa fronten från realcar när jag ändå ska byta stötfångaren. Har hittat några billiga som man få bearbeta lite innan man lackar om. Om ni har delar till salu till s40n som passar min fas 1.5 så hojta till.
Tjena tänkte fråga lite angående lite priser jag har fått på några delar. ser dessa bra ut?
Länkarm, ny original länkarm v+h 600:- st. Fjäderben, ny original stötdämpare/fjäderben fram v+h 400:- k-stag, beg krängarstag 100:- st. styrstag, nytt original styrstag 300:- st. styrled, ny original styrled 200:- st. Dörr (vänster fram), ny original dörr (måste lackeras) 800:- st.
Sitter den delen ihop med ramen? Om ni kollar kanten så ser ni att den har tryckts in. Hur rättar man till den om den sitter ihop med ramen och kan det skapa obalans eller några problem?
Hoppas du får ordning på bilen kul att du får hjälp. Kan ha missat det här men hur såg den busken ut du körde in i jag har aldrig lyckats få bilen att se ut sådär av en buske.
det är så att stången på styrväxeln som går till spindelleden är sne. Kan man rikta upp den? eventuellt bara byta stången eller måste jag byta hela styrväxeln?
Yes det ser rätt ut, du kan byta hela biten utan att byta styrväxeln
Hur går det med bilen?? börjat reparera den nu eller??
MVH VAnd3rsson
Ok gött, då får jag skaffa mig en sån och sätta igång med bytet. Japp har börjat lite smått. Länkarmen är bytt nu. När bilen rullar igen så sätter jag igång och köper in dem andra delarna också. kan ladda upp lite bilder snart