15 november 2010
Trådstartare
Tjena gubbar.
Jag äger en S40, t4 -00, den rullade 14800 mil innan jag krockade den.
Jag har cirka 50000 kr i lån på den + halvförsäkring.
Jag krockade i kanske 50km/h rakt in i ett par buskar. Det som har hänt med bilen är att vänster framskärm är helt åt helvete, sedan är stötfångaren lite trasig, fast mest på vänster sidan.
Vänstra lyktan rök också som sagt.
Bilen står hos bilia som kontaktade mig idag och säger att vi får skrota bilen. Detta är ett besked som kanske får mig att vilja ta livet av mig då jag inte har råd. Dem vill ha cirka 50-70tusen kr för att laga den.
När jag frågade killen vad som va fel, så hade han bara kollat utvändigt på den. Det jag undrar är, vad ska jag göra?
Jag vet att man kan köpa motorhuv, vänsterskärm, stötfångare osv ganska billigt, sedan lacka det. Men jag vet inte om axeln eller någonting annat är åt skogen. Vad har jag för alternativ liksom? Vad är billigast? Vad sparar jag mest på? Går det att flytta motorn, turbon växellådan in i en annan bil? Behöver möjligtvis inte vara en s40 kanske.
Ska jag köpa reservdelarna och byta framvagnen? Hur mycket kan allting kosta?
Kom gärna med förslag.
Vorre väldigt väldigt tacksam om ni kunde hjälpa mig lite.
PS:
Bilen startar som den skall. Så rent mekaniskt ser det ut som att bilen fungerar.
Dock kunde jag inte svänga åt vänster då en bit at vänster skärmen sitter i vägen.
Jag hade gärna tagit en bild på bilen, men den är hos bilia.
MVH
deppig som fan
Senast redigerat av itia (15 november 2010)
jag hade en dröm