2855
Sök

Audi A4 1,8TQ - Byte till öppet sportluftfilter , Hjälp behövs!

73 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Tjenare. har då som ovan förtydligats en audi a4 turbo quattro. och jag undrar om det finns någon i forumet som byggt om till öppet sportluftfilter i en sån!?

Problemet är att luftmassemätaren sitter fast i luftboxen och alla vakuum slangar till det.

Om någon byggt om som sagt skulle jag bli överlycklig om någon bifogade bilder eller liknande på det.

Tack på förhand / Ptrr

Kung
22 Inlägg
5 mars 2011
mycket känlig lmm.. Tänk på att inte olja in luftfiltret. du måste ha en adapter som du skruvar fats på llmen sen e det klart.. skickade en sån till skroten med seaten  sad

73 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
just_d skrev:
mycket känlig lmm.. Tänk på att inte olja in luftfiltret. du måste ha en adapter som du skruvar fats på llmen sen e det klart.. skickade en sån till skroten med seaten  sad

står den på ansta?

64 Inlägg
5 mars 2011
Ptrr skrev:
Tjenare. har då som ovan förtydligats en audi a4 turbo quattro. och jag undrar om det finns någon i forumet som byggt om till öppet sportluftfilter i en sån!?

Problemet är att luftmassemätaren sitter fast i luftboxen och alla vakuum slangar till det.

Om någon byggt om som sagt skulle jag bli överlycklig om någon bifogade bilder eller liknande på det.

Tack på förhand / Ptrr

Vad är det för årsmodell till att börja med?

73 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
unquattro skrev:
Ptrr skrev:

Tack på förhand / Ptrr

96a

64 Inlägg
5 mars 2011
Ptrr skrev:
unquattro skrev:
Ptrr skrev:

Tack på förhand / Ptrr

96a

Okej du behöver ingen adapter  du öppnar bara luftburken och skruvar ur lmm lika så alla slangar lossar du ifrån skälva burken förslag ar att sätta stag till lmm så den inte ligger och slår, det bästa är att köpa avskärmning men inget måste jag byggde min skälv.
Mvh

Sök