4426
Sök

Blinkerproblem

36 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
#1
Har en Mercedes 200D 1988 som har ett blinkersproblem så här nu innan besiktningen. När jag her spaken i ngt läge ( H-V) så blinkar bägge sidor. Relät?


Forummoderator
18 149 Inlägg
9 mars 2011
#2
Kollade lite snabbt i mitt kopplingsschema och det ser ut som matningen ut från reläet går till spaken. Dvs att den blinkar redan ut från reläet i en kabel och blinkersspaken bestämmer åt vilket håll det ska blinka. Kanske göra en lite koll på spaken?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

36 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
#3
Hmm okey jo det var min första tanke oxå. Ska testa byta relä idag funkar det inte så blire väll ny spak då.


280 Inlägg
9 mars 2011
#4
Har hört att det är massa gorm med dessa "multi-spakar" så testa byt smile

36 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
#5
Okej tackar. Får testa detta. Tackar för svaren smile


36 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
#6
Var in på Mercedes Östersund idag och dom sa att det kan vara nå vingel med kablarna till dragkroken. Plockade bort kablar till bakljus och inte det felet heller. Har bytt relä funkar inte, kombistången inte bytt än men plockade isär skiten å bryggade för å se hur det blev ena sidan funkade bra andra v sida samma skit fortfarande kombistången?


Forummoderator
18 149 Inlägg
9 mars 2011
#7
Skumt! Ta en plus från batteriet och tryck på H blinkers (där den går ut från spaken) Nu ska H blnkers lysa med fast sken. Upprepa V Blinkers.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

36 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
#8
Tänkte testa det imorn.. Om det fortfarande e samma problem vad tusan kan det vara då :S


Forummoderator
18 149 Inlägg
9 mars 2011
#9
knackmazda skrev:
Tänkte testa det imorn.. Om det fortfarande e samma problem vad tusan kan det vara då :S

Testa först så tar vi det från där.

EDIT: Stavning igen...
Senast redigerat av Dieselsmurfen (9 mars 2011)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

36 Inlägg
9 mars 2011
Trådstartare
#10
Okej ska testa det, tackar för råd. Vilken stavning?


36 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
#11
bytt spak nu och samma problem. Frågade runt lite å alla kom fram till samma sak, släpvagnskontakten klippte kablarna å kollade den ena kabeln hade brunnit. Ska ta och koppla bort skiten det sorgliga e ju dock att det e "riktigt" draget alltså inte tjuva från bakljusen..


Forummoderator
18 149 Inlägg
10 mars 2011
#12
knackmazda skrev:
bytt spak nu och samma problem. Frågade runt lite å alla kom fram till samma sak, släpvagnskontakten klippte kablarna å kollade den ena kabeln hade brunnit. Ska ta och koppla bort skiten det sorgliga e ju dock att det e "riktigt" draget alltså inte tjuva från bakljusen..

Synd men har det brunnit där så känns det ju inte helt ok... Lycka till!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

36 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
#13
Ja jag tycker det känns mysko att det ska ha kunna brunne där med, men har hittat anledningen det har blivit jordfel i samband med vinter/vatten å rost.. Tackar.


36 Inlägg
12 mars 2011
Trådstartare
#14
Felet är åtgärdat. Det var släpvagnskontakten. Tackar alla för tips.


280 Inlägg
12 mars 2011
#15
Härligt smile


Sök