3887
Sök

Problem med chippad passat 1,8t-98

7 Inlägg
28 oktober 2006
Trådstartare
#1
Problemet är att den rycker för de mesta på en gång turbon ska till å ladda lite!
Den går bra ibland.. Den har gått bra i 4 mån men nu senaste månaden bara värre å värre.
När man väl fått upp fart så rycker den inte oavsett fart..
De som är bytt på den är:tändstift,lamdasond,luftmassemätare..
har vart på vw å kollat felkoder men de finns inga...
De verkar iaf som om den inte får tillräckligt med bensin..
Vore tacksam för nått tips mvh Christian...

27 Inlägg
28 oktober 2006
#2
Titta så du inte har fått något problem me vacumslangen? Men tycker att det skulle dom sett på vag när dom skulle kolla felkoderna. Annars någon spridare som inte mår bra...Men turbon ladar som den ska lr? Mvh


645 Inlägg
28 oktober 2006
#3
Om det bara är när turbon laddar kan de vara för lite bränsle, turbon ger ju mer luft och kompenseras inte det med mer bränsle blir blandningen mager vilket gör att du tappar effekt.
Har du kollat alla spridare? bränslefilter, relän, pumpar etc?

//Marcus Saari

7 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
#4
Oki tack för svaren ska kolla lite!
Har även org boxen kvar ska byta till den först tänkte jag..
Glömde säga bilen går oftast väldigt bra innan den blivit riktigt varm...

7 Inlägg
29 oktober 2006
Trådstartare
#5
Har hittat felet nu tror jag..
Läste lite i forumet å såg att andra haft liknande fel och bytt stift.
Köpte nya stift idag å bytte å vips bilen går klockrent..
De förra stiften hade bara gått i 4 mån var BERU stift
har nu NKG stift troligtvis bättre kvalitet....

2 Inlägg
29 oktober 2006
#6
Köp ALDRIG Beru stift oavsett vad det är för bil, och för guds skull inte på en bil med mer prestanda än original. Jag vet flera fall där tändstifskänsliga bilar, t.ex. fordar med EDIS systemet som är jävligt känsligt för resistansskilnader, där bilen inte ens startat med beru stift!
Rent ut sagt skit...

7 Inlägg
1 november 2006
Trådstartare
#7
funkis_jackson skrev:
Köp ALDRIG Beru stift oavsett vad det är för bil, och för guds skull inte på en bil med mer prestanda än original. Jag vet flera fall där tändstifskänsliga bilar, t.ex. fordar med EDIS systemet som är jävligt känsligt för resistansskilnader, där bilen inte ens startat med beru stift!
Rent ut sagt skit...

De stämmer nog fick liknande fel på min 850 t5 som var chippad å monterade beru stift....

Avstängd
67 Inlägg
1 november 2006
#8
är den chippad på BSR så är det bara ta bort skiten..dom är totalt odugliga

7 Inlägg
1 november 2006
Trådstartare
#9
N_Helin skrev:
är den chippad på BSR så är det bara ta bort skiten..dom är totalt odugliga

jo ja vet de i passaten så har ett MTE chip går som ett skott!! hade min 850 chippad på BSR så gick inge bra.. fick fixa turbotrycket själv bland annat.....

7 Inlägg
21 december 2006
Trådstartare
#10
Och nu så går bilen precis likadant igen..
måste vara nått stift igen..
frågan är bara vad som gör att stiften går efter 200 mil..?
tändspole kanske?


Sök