Hallå ! Fars gubben påstår att dessa motorer är dåliga motorer , Är det någon som vet något om detta om de stämmer eller ej , då jag tänkte köpa en Vw polo 1.4 . Tacksam för svar!
ahw motorn är ju typ skräp har en i min lupo och den skar i toppen nu när det var kallt. vevhusventen frös. se till att köpa en 1.6 iaf
HaHa hur fryser vevhusventen?
Det är tyvärr ett vanligt fel att Vevhusventilationen fryser på dem. Men vissa är ombyggda. Kolla efter ett litet elektriskt element på slangen till vevhusv. Då är det lugnt. För övrigt en bra! Motor.
Problemet uppkommer BARA om man kör korta sträckor.
ahw motorn är ju typ skräp har en i min lupo och den skar i toppen nu när det var kallt. vevhusventen frös. se till att köpa en 1.6 iaf
HaHa hur fryser vevhusventen?
Det är tyvärr ett vanligt fel att Vevhusventilationen fryser på dem. Men vissa är ombyggda. Kolla efter ett litet elektriskt element på slangen till vevhusv. Då är det lugnt. För övrigt en bra! Motor.
Problemet uppkommer BARA om man kör korta sträckor.
Mats
Oki då är det kondensvattnet som fryser i någon oljefälla eller? Borde inte göra så det blir härdsmälta av motorn klart ventiltätningarna kan åka på fan.
Är väl samma motor 1,4 och 1,6 med olika slag bara! Fryser vevhusen? Är den inte uppvärmd på dessa motorer? Om den fruser så kan ju vilken motor som helst dö i förtid!