3263
Sök

Vw polo 1.4 Dålig motor?

134 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Hallå !  Fars gubben påstår att dessa motorer är dåliga motorer ,   Är det någon som vet något om detta om de stämmer eller ej , då jag tänkte köpa en Vw polo 1.4 .  Tacksam för svar!smile

757 Inlägg
13 mars 2011
ahw motorn är ju typ skräp tongue har en i min lupo och den skar i toppen nu när det var kallt. vevhusventen frös. se till att köpa en 1.6 iaf

134 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
robzter skrev:
ahw motorn är ju typ skräp tongue har en i min lupo och den skar i toppen nu när det var kallt. vevhusventen frös. se till att köpa en 1.6 iaf

Ooo fyfan , ja men då vet jag , då får de bli en 1.6 ! tusen tack för svar:)

757 Inlägg
13 mars 2011
+ 1.6an har ju lite mer pulver tongue

1 498 Inlägg
13 mars 2011
robzter skrev:

HaHa hur fryser vevhusventen? lol

757 Inlägg
13 mars 2011
no idea tongue  bara det man hört via VW

926 Inlägg
13 mars 2011
ascona-tic skrev:
robzter skrev:

Det är tyvärr ett vanligt fel att Vevhusventilationen fryser på dem. Men vissa är ombyggda. Kolla efter ett litet elektriskt element på slangen till vevhusv. Då är det lugnt. För övrigt en bra! Motor.

Problemet uppkommer BARA om man kör korta sträckor.

Mats
Senast redigerat av mats757 (13 mars 2011)

1 498 Inlägg
13 mars 2011
mats757 skrev:
ascona-tic skrev:
robzter skrev:

Det är tyvärr ett vanligt fel att Vevhusventilationen fryser på dem. Men vissa är ombyggda. Kolla efter ett litet elektriskt element på slangen till vevhusv. Då är det lugnt. För övrigt en bra! Motor.

Problemet uppkommer BARA om man kör korta sträckor.

Mats

Oki då är det kondensvattnet som fryser i någon oljefälla eller? Borde inte göra så det blir härdsmälta av motorn klart ventiltätningarna kan åka på fan.

1 498 Inlägg
13 mars 2011
Tror nog att det är växellådan man ska vara rädd om när det gäller polo!  Kolla bara på blocket och se hur många som har trasiga växellådor,

1 062 Inlägg
13 mars 2011
Är väl samma motor 1,4 och 1,6 med olika slag bara!
Fryser vevhusen? Är den inte uppvärmd på dessa motorer? Om den fruser så kan ju vilken motor som helst dö i förtid!

M.V.H.

Sök