3116
Sök

Dump problem..

42 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Monterade öppen dump monterat på tryckröret, dumplock osv.. prövat med 3 olika ändå så försvinner tomgången o det dumpar knappt nå o bilen går skit. Motor, b230ft.

Har jag gjort fel eller hur skall det göras? Vill inte förstöra bilen! Är tacksam för alla svar. Mvh Jimmy
Senast redigerat av JimmyBoyTic (13 mars 2011)

7 120 Inlägg
13 mars 2011
Kolla så dumpen håller tätt när den ska smile

42 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
jo men det är ju det den gör:(

1 062 Inlägg
13 mars 2011
öppen dump på lh2.4?? ibland funkar det å ibland inte hmm men testa dra ur kontakten till tomgångsmotorn det har funkat för vissa

mvh

Team Björkeryd

42 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
ja jag tror jag har de.. jasså:/ får väl pröva det någon gång.. ska lämna in tryckröret så ska det svetsas dit en adapter..

51 Inlägg
13 mars 2011
men det ska ju inte funka med öppen dump på en 740.. jag har aldrig lyckats få det o funka iaf tongue

42 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
okej kanske inte funkar då:/ men enligt dom flesta så har dom haft.. sen ska de funka enligt dom men inte säkert alltså..

51 Inlägg
14 mars 2011
JimmyBoyTic skrev:
okej kanske inte funkar då:/ men enligt dom flesta så har dom haft.. sen ska de funka enligt dom men inte säkert alltså..

tror inte det funkar optimalt på någon bil med lmm tongue blir ju bara fel, om du inte sätter lmm på tryckröret smile

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
14 mars 2011
Samma sak med polarens '86, går som en påse hönsskit om den öht går medan en annan polares '87 funkar som den skall med öppen dump.

Förstår inte vitsen med öppen dump så har inte spekulerat i varför utan bara konstaterat effekten av det hela.

Rock'n Roll

5 710 Inlägg
14 mars 2011
Du har råkat ut för det mest klassiska dumpfällan av alla.
Som sagt...det är inte meningen att en bil med LMM skall ha öppen dumpventil.
Du kan "fuska till det" med hårt ställd ventil, mekanisk tomgång osv men det kommer inte bli perfekt.
Häng dit en återcirkulerande istället....Volvo har en i metall som låter rätt mycket (om man nu gillar det) och tål mycket pisk, jag kör den i min gamla SAAB.

MVH Jonas
..............

Sök