2770
Sök

940-b230fb skumt svårstartad (nästan bara om man har över halvtank)

20 Inlägg
13 mars 2011
Trådstartare
Tjennare , har en 940 gl , med b230fb motor , bilen startar fint och enkelt om man har över halvtank , men under halvtank så går startmotorn runt och runt , och så kanske kanske den går igång , eller så hinner batteriet dö , jag har bytt bränslepump i tank , (då de var ett rosthål rätt igenom ) men problemet kvarstår , men som jag har fattat de så har fb motorn 2 bränslepumpar (korkat) men kan det vara den som e ute och spökar eller? och var sitter den i så fall? , men tycker endå att det är mycket skumt , för ja menar bensinen kommer juh dit , då borde den juh gå vidare även under halvtank. Mycket frusterande problem som stör mig något fruktansvärt , någon trevlig liten gosse som har någon idé?

Mvh Löken

87 Inlägg
14 mars 2011
sitter en i tanken som du skrev sen under bilen, typ under förarstolen, alltså under bilen.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
14 mars 2011
Långsök kanske men kan vara stopp eller annat fel på kolkanistern, annars har du bytt soppafilter?
Senast redigerat av TenZer (14 mars 2011)

Rock'n Roll

20 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Hahaha , skit i tanken var problemet , men fått ett nytt , en liten spricka i bränsleslangen , kan man laga det på något sätt eller måste jag skaffa mig en ny? alltså om jag måste dra om hela slangen så blire att skrota den , det är inget trevligt jobb...

4 Inlägg
14 mars 2011
Finns skarvlänkar att köpa på vvsbutiker m.m. vissa verkstäder bla skogsmaksinsbutiker har också skarvar till tex bränsleslang. kan finnas i gräsklipparbutiker mm också, sök och finn tongue

20 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
Tror ni de skulle funka om man klippte av slangen och satte in ett ``universal bränslefilter``? det blir tätt iallfall , men får man tillräckligt med bensin fram till motorn tro?

Sök