4059
Sök

Turbon laddar bara 0,2 bar och tappar de vid 3000 rpm?

27 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
#1
Hej har en volvo v70 2,4t -00 som krånglar med turboladdtrycket.

När man ligger o kör och gasar på kommer laddet på ca 0,2 bar som måste vara väldigt lågt, med varvar man över 3000 rpm försvinner trycket helt tills man släpper på gasen och trampar till igen o då blir det samma visa igen?.....

Har felsökt bilen och får felkod att de är för högt laddtryck?

Är väldigt glad om någon har någon ide om vad de kan vara?
tack på förhand!
/erik


94 Inlägg
18 januari 2011
#2
Hur fungerar den övrigt, startar lätt ? bludrar inget på låga/höga varv, lite mera fackta skulle uppskatas.

Lågt laddtryck kan vara brusten laddtryckslang.

Något som är bytt på det senast i motorväg ? hur långt är bränslefiltret kört ?

Måste man så måste man.

296 Inlägg
18 januari 2011
#3
låter nästan som magnetventlen, den brukar kunna spöka! smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

27 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
#4
motorn går som en klocka annars ja, lättstartad och bluddrar ingenting.
den va inne på felsökning på extremt där dom bytte luftmassomätaren, magnetventilen har ja testat att byta men de blev ingen skillnad? har kollat dom flesta slagarna ja hittar från magnetventilen och alla e hela.
bränslefiltret kan ja inte svara på hur långt de gått eller när de e bytt , köpte bilen nyss men ja hoppas de e bytt enligt service schemat.

de konstiga e också att ingen motorlampa tänder sig pga av felet som den borde?hmm

hörde av någon att magnetventilen ska klicka när man vrider på tändningen? stämmer de?

mvh
Senast redigerat av Erik-92 (18 januari 2011)


27 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
#5
magnetventilen e kollad wink


low_and_loud
8 mars 2011
#6
har lite av samma problem samma bil 2,4 t 00 spjällhus bytt magnetventil bytt stift bytt , men den går inte upp i varv utan stoppar vid 4000 cirka dock inte när man kör kan vara lite ojämn igången vid start men det försvinner snabbt

27 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
#7
okej låter mysko de med tongue men ja har kommit fram till att de blir turbobyte på min... spjället som wg ventilen öppnar har troligtvis en spricka i sig..


27 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
#8
hej! är det någon som har någon mer klurig ide ? smile har nu testat att koppla mig förbi intercolern för att se om felet var den, ingen skillnad. plockat ner turbon och kollat att allt såg fint ut där och det gjorde de bytte även wg ventilen och dumpen med de blir ingen skillnad heller. bytte bränsle filter ifall de va tätt men det blir fortfarande ingen skillnad på laddtrycket. efter allt de får jag fortfarande samma felkod och bilen går likadant. testade även med att köra med en ståltråd på wg ventilen så att spjället var helt stängt. magnetventilen är även bytt den också. hoppas någon klok har någon bra ide:)
mvh Erik



Sök