3397
Sök

Frågor ang köp av kombi!!??

Bredbands Tekniker
176 Inlägg
10 december 2006
Trådstartare
Jag ska köpa mig en säkrare bil nu när jag fått en dotter.Jag ska lägga ut ca 100-120 tusen och jag undrar vad jag ska köpa?

Själv är jag inne på antingen...

AUDI A6 Avant (2,4 eller 2.7T)

BMW 525 Avant

Saab 95 kombi 2.3

Passat Variant 1.8T eller V6)

Nu så vill jag ha era ÅSIKTER om dessa bilar och era FÖRSLAG och VARFÖR!!

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...

saabtok
1 306 Inlägg
10 december 2006
saab 9-5  2,3  vector  en 02-03á  skulle ja rekomendera

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

526 Inlägg
10 december 2006
Alla bilar du räknat upp har ju fått toppbetyg i krocktester mm..

Jag har inte några erfarenheter av några du räknat upp.. men jag skulle nog tagit Passaten.. Pa andra plats Audin..

kontorsråtta
231 Inlägg
10 december 2006
Turbo_Erik skrev:
Alla bilar du räknat upp har ju fått toppbetyg i krocktester mm..

Jag har inte några erfarenheter av några du räknat upp.. men jag skulle nog tagit Passaten.. Pa andra plats Audin..

Jag är beredd att hålla med.. jag stod och velade mellan en A6 2.4 och Passaten. ni ser nog vilken jag valde wink

väldigt nöjd med passaten faktiskt, mycket bil för pengarna och i stort sett "samma skit" som en a6:a.

för dom pengarna du säger får man en fin passat, tex:
http://www.blocket.se/vi/10259643.htm?ca=6_s
http://www.blocket.se/vi/9879676.htm?ca=6_s

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
11 december 2006
Skulle också köra på Passaten.
Tror dock inte det är jättefet skillnad mellan alla dom där.

Kombi is teh shit! wink

Bredbands Tekniker
176 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
Jag har altid varit en Vw fantast men har hört så mycket dåligt om passat.Har en polare som köpte en ny och han hade bara krångel med den, visst det finns ju alltid "måndagsexemplar".

Lite inne på saaben oxå för man får så mycket utrustning i dom..men vet int riktigt,,Hmm

Men tack för era tips..

Kom gärna med mer.
Jag ska ta en helg och provköra alla så får man känna lite på hur dom är att köra..Det är ju andå A och O.

Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...

kontorsråtta
231 Inlägg
11 december 2006
lite nyfiken på vad din polare har haft för krångel? Det enda jag vet på passaten som är lite kasst är framvagnen, men det är varken dyrt eller svårt att byta. Samma skit som det var på första generationens A4:a.

Bredbands Tekniker
176 Inlägg
11 december 2006
Trådstartare
Han har haft den inne 2 gånger för krångel med växellådan.bla
och han köpte den helt ny..

191 Inlägg
22 december 2006
Enda felet jag gjorde när jag köpte min passat för 1,5 månad sedan..........att jag inte köpte mig en highline...............

men annars är det en tokskön bil att äga och köra............

Polaren jobbar på VW verkstad och han säger att det är inga problem med passat, framvagnen (Nu kanske jag ljuger) men har för mig han sa nåt i stil med att från 2001 ska det inte vara nån fara? tidigare modeller däremot va knas (Kan ha fel alltså)

6 Inlägg
23 december 2006
-01 och framåt så är problemet åtgärdat.

Bredbands Tekniker
176 Inlägg
23 december 2006
Trådstartare
ok!!
Tack för era tips..
Vill ha mer åsikter och varför..

kontorsråtta
231 Inlägg
23 december 2006
mianto skrev:
Enda felet jag gjorde när jag köpte min passat för 1,5 månad sedan..........att jag inte köpte mig en highline...............

men annars är det en tokskön bil att äga och köra............

Polaren jobbar på VW verkstad och han säger att det är inga problem med passat, framvagnen (Nu kanske jag ljuger) men har för mig han sa nåt i stil med att från 2001 ska det inte vara nån fara? tidigare modeller däremot va knas (Kan ha fel alltså)

Framvagnen på dom tidigare modeller är klen, samma skit som på första A4'an. Men det kostar inte mycket att byta delarna och när det väl är bytt så är det bara att tuta o köra smile

191 Inlägg
23 december 2006
Roadkiller skrev:
ok!!
Tack för era tips..
Vill ha mer åsikter och varför..

Kan ju baa prata för min bil nu då men den kostar ju nästan gratis att försäkra, jag betalar 300:-/mån för helförsäkring inkl. allt, gentemot V70 jag hade innan som kosta 300 i halv.

Bensinförbrukningen är väldigt låg tycker jag, passaten i sig är väldigt stor och generös i med utrymme, jag får iaf känslan av att den är större än min V70........

Det absolut bästa med passaten är att den är så förtvivlat skön att köra/åka.

Det som finns på minuskontot är att det är helt kass sikt, a-stolpen är för stor eller sitter felplacerad.

138 Inlägg
23 december 2006
Jag skulle ha köpt A6:an. Den är otroligt skön att köra och det finns gott med lastutrymme. Hade du tänkt att köra diesel så ska du absolut köpa en Audi. dom drar mindre diesel än dom andra bilarna.

Sök