2460
Sök

Golf G60 - Koppla laddtrycksmätare, vart?

Hillbilly Heaven
17 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Tja! Jag får ingen kläm på vart jag ska koppla laddtrycksmätaren i min Golf G60, jag menar inte elen.
Har någon erfarenhet av detta på G60 (Golf och Corrado G60 borde ju vara ungefär samma)?

Bild uppskattas! smile

181 Inlägg
4 januari 2011
Någonstans på insuget är ju lämpligt. Leta efter nipplar och små tryckslangar om går in i insuget så kan du slänga på ett T-kors bara till laddtrycksmätare. Ibland finns även lösa oanvända nipplar med skydd på bara, osäkert om G60 har det.

Mvh//
A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
5 januari 2011
jag har kopplat min mätare på slangen bakom kombiinstrumentet..

Hillbilly Heaven
17 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
g-man skrev:

Menar du bakom hastighets och varvräknaren?

213 Inlägg
5 januari 2011
g-man skrev:

'Där ska man inte koppla in den. För den ska vara en specifik längd.
Dra en ny slang in i kupen.

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
6 januari 2011
Den enda slangen i min vw original böcker på g60 som ska ha en specifik längd är den till motorstyrdonet för motorstyrdonet måste ju veta mer eller mindre exakt trycket i insuget för att kunna styra bränslet korrekt.

Den som går till kombit är till för att kolla laddtryck via färddatorn samt för bränsleförbrukning så den går alldeles utmärkt att koppla in en laddtrycksmätare på.

Hillbilly Heaven
17 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
g-man skrev:
Den som går till kombit är till för att kolla laddtryck via färddatorn samt för bränsleförbrukning så den går alldeles utmärkt att koppla in en laddtrycksmätare på.

Funkade utmärkt! smile

Sök