2742
Sök

Ljud bygge i corvetten vilket ljud paket ska ja ta(HJÄLP)

285 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
Hejsan ska sätta i lite nytt ljud i c5an till sommaren och kollar runt lite.Har varit i lite olika butiker och frågat å alla pratar ju skit som konkurenternas märken så är de ju alltid därför frågar ja här fall nån som är riktigt kunnig på ljud.Själv kan man inte jätte mycket men är inte helt bakom flötet heller.

Paket 1 från BRl:12 tums JBL GTO1214 1400w max,350rms till detta framsystem av MTX 6,5 i dörrar och presic bakomstolarna sedan ett 5 kanals MTX kommer ej ihåg va det hette med det skulle lätt driva på detta kostade runt 3500.

paket 2 från Docent decibel taberg:13 jl som är för sluten låda,JL Audio 13W1V2-4 # Effekt på 350 Watt RMS
# Rek förstärkare 80-400 Watt RMS. Magnat Black Core Five 5-kanals slutsteg på 2100 watt och framsystem 6,5 av magnat typ med

vad tycker ni vilket kommer ja va mest nöjd över?Basen kommer sitta i en sluten låda som är nersänkt i skuffen problemet är att ja ej tror denna är 100 procent tät som jl basen vill att de ska vara för att få en tung bas.Vad har ni för erfarenheter av märkerna vad hade ni satsat på.

Priset för båda peketen är 6000 för brl och 6800 docent

mvh andreas
Senast redigerat av ante850r (23 mars 2011)

285 Inlägg
23 mars 2011
Trådstartare
ingen kunnig?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 mars 2011
Kunskap finns, men ibland kan man få vänta lite på svar. wink Mitt tips är att du bygger en låda som passar i reservhjulsbaljan, antingen i trä eller så plastar du. Om du inte gör det så tycker jag du ska satsa på en bas gjord för OA (OpenAir, ingen låda) montering, kommer inte bli lika bra men fungerar. I övrigt så är det du som ska ha grejerna och då tycker jag att du ska be att få lyssna på dom, men rent spontant så tycker jag att JL basen känns mest intressant.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

285 Inlägg
24 mars 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Kunskap finns, men ibland kan man få vänta lite på svar. wink Mitt tips är att du bygger en låda som passar i reservhjulsbaljan, antingen i trä eller så plastar du. Om du inte gör det så tycker jag du ska satsa på en bas gjord för OA (OpenAir, ingen låda) montering, kommer inte bli lika bra men fungerar. I övrigt så är det du som ska ha grejerna och då tycker jag att du ska be att få lyssna på dom, men rent spontant så tycker jag att JL basen känns mest intressant.

okej a jl basen är säkert bättre men det är de att det måste va 100 tätt för att den ska spela.Luckan är klädd i dynamat så lite jobbigt att greja där.får testa en OA först så får man se om man blir nöjd.

Bas För Ditt As!!!!!!
353 Inlägg
24 mars 2011
Jag har ju två pl1222 kolla min video , visar lite av trycket man får av dem. Skulle nog satsa på paket 1 smile

Följ gärna mitt projekt! "Volvo S40N"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236594

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 mars 2011
ante850r skrev:
ChriZtoffer skrev:

okej a jl basen är säkert bättre men det är de att det måste va 100 tätt för att den ska spela.Luckan är klädd i dynamat så lite jobbigt att greja där.får testa en OA först så får man se om man blir nöjd.

Även om man har OA basar så måste det vara 100 tätt mellan fram och baksida av basen! Dock så ska den inte ha någon låda att spela i utan en skuff eller liknande stort utrymme.

NeckBreaker skrev:
Jag har ju två pl1222 kolla min video , visar lite av trycket man får av dem. Skulle nog satsa på paket 1 smile

P1222 går inte att jämföra med GTO basarna, Power serien är betydligt värre. wink Men ja dom spelar riktigt trevligt!

Saab 9-3SC {SQ-edition}

2 914 Inlägg
24 mars 2011
jag har JBL GTO 1214 och dessa tycker jag är jättefina basar, tycker om ljudet ur dom (lite mer party, passar till både till metal och tyngre hiphop. men då kanske du har högre krav än jag, men jag tycker då om ljudet) smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
24 mars 2011
http://www.bilstereoforum.se/forumdisplay.php?f=26
Kolla hära efter  12  du lär göra dig nå klipp smile

18 Inlägg
25 mars 2011
Jag skulle satsa på paket 2 med magnat prylarna, vad var det för högtalare i paketet?

Varför inte även köra på magnats AD basar istället de funkar både i sluten och portad låda eller xpress 15 som funkar i Open Air så det borde kanske inte bli så känsligt om det läcker lite.
Men JL är ju alltid JL som sagt, lite kul med 13 tum också.

Annars kan du ju be docent decibel juta en låda i kolfiber, de gjorde det i polarens Mustang Roush (inte direkt billigt men riktigt snyggt)tongue

Har själv 5 kanls steget och en ad 12 med new edge högtalare å det spelar sjukt bra

läs testet på steget
http://www.magnat.de/index.php?id=2923&L=1
Senast redigerat av Fiat-UNO (25 mars 2011)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 mars 2011
Antingen så bygger man en tät låda eller så låtet man bli, att göra nån otät halvmessyr blir inte alls bra då det kommer låta illa och prestera dåligt. Är inte särskilt svårt att gjuta en låda i glasfiber, täck baljan med gladpack/tejp och i med glasfibermatta & plast.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök