2493
Sök

Bränna DVD skivor, behöver tips om lämpligt program!

3 627 Inlägg
17 december 2006
Trådstartare
Tjenare!

Jag tänkte bränna ut ett par filmer men har inget program som kan bränna ut i det formatet som jag önskar sad

Formatet är DivX och avi.

Jag har DVD-R skivor som jag tänkt lägga filmerna på, har möjlighet att lägga ett antal filmer på samma skiva så jag vill även ha någon sorts meny!

Alla tips är välkomna smile

MVH Falk

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Svindåre
1 433 Inlägg
17 december 2006
Nero Startsmart är ett bra program!

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

3 627 Inlägg
17 december 2006
Trådstartare
Har Nero Startsmart men kan bara bränna i Iso. Bup. å så nåt mer konstigt format sad

Måste jag fixa fler codec för att kunna bränna i mitt önskade format?

138 Inlägg
17 december 2006
Ja undrar samma sak = ) Har försökt me massa olika program och olika saker men lyckas aldrig = )

347 Inlägg
17 december 2006
Vissa Dvder stöder DivX. Om din inte gör det så måste du göra om filmerna till ett annat fil-format. Kommer inte ihåg vad du kan använda för program nå men sök på google så hittar du säkert nåt. smile

Miklen
17 december 2006
..du måste konvertera dom till vcd eller svcd om du ska kunna använda dom i din dvdspelare ifall den inte klarar komprimerat.. Vet inte om nero klarar detta har inte gjort så på flera år men ja har gjort d nångång..kommer dock inte ihåg programmet..

179 Inlägg
17 december 2006
nero 7 Ultra edition har jag och tycker det funkar bra, nero vision i nero 7 funkar bra med att lägga flera filmer/filmklipp samt göra menyer på en skiva, perfekt till att tex göra en "säsongsskiva" med om man har "lösa avsnitt"
Senast redigerat av Cobicon (18 december 2006)

"En kameleont, har den samma färg som sig själv?"

2 123 Inlägg
17 december 2006
Använd Nerostart smart och gör en Vanlig skiva för dator så kommer det att funka i din dvdspelare om den tar formaten dvs. Menyerna blir svårare att göra och det har jag ingen anning om men i min spelare så finns det en egen meny för CD/DVD skivor med fler än 1 film/låt och så är det i alla dvdspelare nästan förutom dom som är flera år gamla.
En skiva har man råd att testa med iaf big_smile

Reparatör
306 Inlägg
17 december 2006
Nero 7 funkar perfekt.
Går att göra nästan allt i det.

14 Inlägg
17 december 2006
alcohol 120% funkar skit bra också:)

3 627 Inlägg
17 december 2006
Trådstartare
Fredrik.Gustavsson skrev:
Använd Nerostart smart och gör en Vanlig skiva för dator så kommer det att funka i din dvdspelare om den tar formaten dvs. Menyerna blir svårare att göra och det har jag ingen anning om men i min spelare så finns det en egen meny för CD/DVD skivor med fler än 1 film/låt och så är det i alla dvdspelare nästan förutom dom som är flera år gamla.
En skiva har man råd att testa med iaf

Hur menar du? Förklara dig gärna lite mer specifikt, vad ska jag välja på menyn etc.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
17 december 2006
Nero tycker jag är totalt värdelöst till det mesta.. visst de funkar helt ok att bränna lite mp3 skivor i.. men annars tycker DVD-decrypter (osäker på stavning) är ett kanon program till att bränna dvd.. väldigt simpelt o arbetar snabbt

Bmw osv..

3 627 Inlägg
17 december 2006
Trådstartare
UseDubbelTurbo skrev:
Nero tycker jag är totalt värdelöst till det mesta.. visst de funkar helt ok att bränna lite mp3 skivor i.. men annars tycker DVD-decrypter (osäker på stavning) är ett kanon program till att bränna dvd.. väldigt simpelt o arbetar snabbt

Vart kan jag tanka hem detta nånstans då? smile

3 627 Inlägg
18 december 2006
Trådstartare
Funkar DVD- decryptor helt felfritt sa du?

Ska nämligen bränna 6 filmer på en å samma skiva hade jag tänkt (4.7gb skiva)

Detta borde gå utan problem va?

Svindåre
1 433 Inlägg
18 december 2006
UseDubbelTurbo skrev:

Mevaffan big_smile

nero funkar ju finfint de!

ToXtreme skrev:
Funkar DVD- decryptor helt felfritt sa du?

Ska nämligen bränna 6 filmer på en å samma skiva hade jag tänkt (4.7gb skiva)

Detta borde gå utan problem va?

i nero så väljer du bara skapa data dvd , så är det bara å slänga in filmerna å bränna ut! hur enkelt som helst big_smile
Senast redigerat av ErskPersk (18 december 2006)

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen

Svindåre
1 433 Inlägg
18 december 2006
UseDubbelTurbo skrev:

hehe! funka ju hur bra som helst dvd decrypter tongue snabbt å bra! ska faan lämna nero å gå över till det tongue tack för tipset!

3 627 Inlägg
18 december 2006
Trådstartare
ErskPersk skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

hehe! funka ju hur bra som helst dvd decrypter tongue snabbt å bra! ska faan lämna nero å gå över till det tongue tack för tipset!

Men funka det att bränna så som jag undrade? tongue

Svindåre
1 433 Inlägg
18 december 2006
ToXtreme skrev:
ErskPersk skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Men funka det att bränna så som jag undrade? tongue

Hehe! nää tongue, men en fråga, till UseDubbelTurbo! tog förhastade slutsatser nyss å skrev innan det var klart big_smile det är nå fel... hjälp tack! tongue big_smile

466 Inlägg
25 december 2006
www.imgburn.com det allra bästa enligt mig

Christer *Dieselkungen*

Sök