2704
Sök

Min Audi vägrar at starta

30 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Jag har en audi 100-93:a v6:a Jag kom hem från en liten tripp. efter det vägrar den att starta har full laddat batteri och försökt att slagit på startmotorn om  den har fastnat eller något.. men inte ett ljud från den. Höfläkten funkar och soppa pumpen. Jag har rengjort batteripolerna.
Någon händig som kan hjälpa mig att finna ut vad jag har missat

Anki

21 761 Inlägg
19 mars 2011
Mät vilken spänning det är nere på startmotorn när du vrider nyckeln i startläge, sätt mätpinnarna på startmotorhöljet (ren metallyta) och på solenoidens bult där batterikabeln sitter fast. Ligger spänningen över 10 V så flyttar du plusmätpinnen till den tunna kabeln på solenoiden, sitter det flera tunna kablar så testar du alla. smile

Nyckeln ska alltså vridas i startläge vid varje mätning.

30 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
jadu jag ska försöka komma åt det.. den sitter ju lite trångt till då. när vi satt skruvmejslar till startmotorn så gnistrade det bra men tillslagaren slog inte till..Men jag ska kasta mig under bilen och se om jag kommer åt

629 Inlägg
19 mars 2011
Startar den om du drar eller knuffar igång den?

30 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
JAg glömde att tala om jag är en som kör Automat..så tyvärr kan jag inte testa.. men jag har ruckat med växel i för att se om startmotorn hadde fastnat men ingenting hände lika död i alla fall.

Jag tänkte ett tag på om kontakten till automaten som gör så man inte kan starta på annan växel än driven hadde halkat ut eller något sådant.. Men jag misstänker jag får riva halva inredningen om jag ska kolla den.
Så jag hoppas att det räcker med att jag kollar spänningen till startmotorn så att inte den felar eller om någon kommer på något annat så det underlättar att finna felet
Tack på förhand

629 Inlägg
19 mars 2011
Aha!

Ja de är faktiskt inte helt omöjligt.. Kanske en felkods avläsning så hade du kunnat se det..

30 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Ska se vad jag kommer fram till.. Jag har ju rivit den förut när jag bytte värmepaket.. och det var inte kul.. riva halva bilen innuti och sen under huven.. men ska den som ger sig. Bara för att man är tjej så måste man ju kunna pillra på med bilen och utföra lite mer avancerade reparationer

ANKI QUATTRO

30 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
Tack alla som hjälpe mig med detta.. Det var startmotorn som hadde sagt upp sig.. när jag kollade lamdan ramlade höljet och allt ner på marken.. var nog lite slutkörd

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
25 mars 2011
tickeys skrev:
Ska se vad jag kommer fram till.. Jag har ju rivit den förut när jag bytte värmepaket.. och det var inte kul.. riva halva bilen innuti och sen under huven.. men ska den som ger sig. Bara för att man är tjej så måste man ju kunna pillra på med bilen och utföra lite mer avancerade reparationer

ANKI QUATTRO

att vara tjej kan väl omöjligen vara en nackdel när det ska mekas? mindre händer än genomsnittlig karl är omöjligt en nackdel, tjuriga skruvar lossas med värme eller långt dragskaft! smile

bra att problemet löste sig btw  smile

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

30 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
Tack det var snällt sagt.. Ja är man tjurig så brukar det funka.. jag ger ju inte upp i första taget

Sök