2750
Sök

Problem med datorn

202 Inlägg
24 december 2006
Trådstartare
Tja
joo det har hänt en grej med datorn och ja förstår inte vad så ja undrar om nån av er vet va som är felet?

När ja satt på datorn som vanligt så syntes texten som kommer när man startat datorn och sen windows XP loggan som laddar. Sen typ så händer inget o skärmen går från grön lampa till orange/röd som att den inte får kontakt. Skärmen blir asså svart o inget händer. Har prövat två oliak skärmar men samma händer på båda...
ja vet inte alls va som kan vara felet?? Kan nån sladd gått lös elle?

skulle rädda julen för mig om ni har svar smile

tack

78 Inlägg
24 december 2006
säkert nån hårdvara som e sönder.. hmm

2 751 Inlägg
24 december 2006
kan hjälpa med formatering... annars grafik kortet....

Who Djaa bless no man curse

Datornörd
123 Inlägg
24 december 2006
Öppna datorn, kolla så alla kablar sitter i och alla fläktar snurrar som de ska. Testa med annat grafikkort om du har möjlighet.
Om inte det hjälper så testa med annan hårdisk (eller formatera den du har).

438 Inlägg
24 december 2006
Torrone skrev:
Tja
joo det har hänt en grej med datorn och ja förstår inte vad så ja undrar om nån av er vet va som är felet?

När ja satt på datorn som vanligt så syntes texten som kommer när man startat datorn och sen windows XP loggan som laddar. Sen typ så händer inget o skärmen går från grön lampa till orange/röd som att den inte får kontakt. Skärmen blir asså svart o inget händer. Har prövat två oliak skärmar men samma händer på båda...

tack

Kör F8 och välj senast fungerande konfig

202 Inlägg
24 december 2006
Trådstartare
Zoltrix skrev:
Torrone skrev:
Tja

tack

Oh!! Shit tackar för hjälpen!! Det fungerar!! Tro mig du har räddat mig!

Tackar alla andra som försökt hjälpa mig!!

438 Inlägg
25 december 2006
Torrone skrev:
Zoltrix skrev:
Torrone skrev:
Tja

tack

Oh!! Shit tackar för hjälpen!! Det fungerar!! Tro mig du har räddat mig!

Tackar alla andra som försökt hjälpa mig!!

Lycka till med surfande smile

202 Inlägg
25 december 2006
Trådstartare
Hehe... det är e värsting dator o grafikort.. så ja trodde att den var sönder sad
så nu är det bara att spela vidare big_smile

Svindåre
1 433 Inlägg
25 december 2006
Skrämmande! yikes för nån dag sen vart min dator sådär åchså! då var det nå systemfiler som hadde försvunnit! reparerade windows sen funkade det! big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

202 Inlägg
25 december 2006
Trådstartare
ErskPersk skrev:
Skrämmande! yikes för nån dag sen vart min dator sådär åchså! då var det nå systemfiler som hadde försvunnit! reparerade windows sen funkade det! big_smile

Joo ja såg din tråd! Ja svarade t.o.m. på den =P

fan väldigt lustigt att det hände samtidigt??

Medlem 34530
908 Inlägg
25 december 2006
Torrone skrev:
ErskPersk skrev:

Joo ja såg din tråd! Ja svarade t.o.m. på den =P

fan väldigt lustigt att det hände samtidigt??

Tyvärr så är Windows väldigt känsligt och detta fenomen händer oftare än vad Microsoft vill erkänna. Det kanske blir bättre med Vista smile

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

2 751 Inlägg
25 december 2006
n0b0dy_ skrev:
kan hjälpa med formatering... annars grafik kortet....

Detta måste vara något av det konstigaste ja har varit med om!!! En dag efter att jag svarade på ditt problem så fick jag samma fel!!! Jag har ringt dell o dom sa att det var hårdvarufel o mitt grafikkort skall bytas ut snart hahahah

Who Djaa bless no man curse

202 Inlägg
26 december 2006
Trådstartare
LOL va är det som händer? Men iaf du vet nu hur du ska göra nObOdy_? =P

Sök