2691
Sök

Nån som vet när man kan kör bil efter man har druckit stark öl.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
27 mars 2011
Håller med de senaste inläggen.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
27 mars 2011
Felplacerad skrev:
Nu tycker jag ni överdriver rätt bra. Om man druckit en eller två starköl till middagen och vill köra hem på kvällen så är det ju ingen större fara ur säkerhetsaspekt. Men om man inte vill riskera att bli av med körkortet ska man ju givetvis vänta tills dagen efter.
Att säga att man inte KAN köra bil riskfritt efter en öl eller två är ju bara löjligt. Då menar jag självklart folk som kan dricka en öl eller två utan att känna av det något vidare.

Sämsta jag hört.. ALKOHOL INNEBÄR ATT DU STÄLLER BILEN! Är det så svårt?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
27 mars 2011
Felplacerad skrev:
Sämsta jag hört.. ALKOHOL INNEBÄR ATT DU STÄLLER BILEN! Är det så svårt?

Det är ju bara ologiskt.
Menar du att om jag dricker en starköl klockan 9 på morgonen så kommer det påverka min bilkörning klockan 8 på kvällen?

Är det värt att ta risken så fine.. men alkohol och bilar går inte ihop.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

64 Inlägg
27 mars 2011
Tänk att "alla" pratar om att bli av med körkortet. Inte om det relevanta i kråksången. Att du kan ha ihjäl dej eller andra. Är det värt att leva resten av livet med skuldkänslor, endast pga att du chansade?

det gör sällan ont att falla - men det är värre då du tar i backen

3 627 Inlägg
27 mars 2011
Har jag druckit en starköl samma dag och absolut ska hem efteråt så väntar jag åtminstånde 4 timmar, då är ölen garanterat ute ur systemet.

Men nej man ska inte köra samma dag egentligen och funderar man på det så tycker jag man ska ge nyckeln till någon annan och få tillbaka den dagen där på, så sett så kan man inte köra iväg själv!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Sök