2832
Sök

Hur stor säkring kan ja ha?

88 Inlägg
26 december 2006
Trådstartare
Hur mycke kan jag säkra upp en 25mm2 kabel?

494 Inlägg
26 december 2006
Dr_foppa skrev:

max 100 amp   80  blir nog bra

jag är hård som sten

88 Inlägg
26 december 2006
Trådstartare
Tackar.

2 655 Inlägg
26 december 2006
Det beror ju på hur mycket dina förbrukare drar, du ska helst ha en så liten säkring som möjlig.
Det jag menar är att drar ditt steg 45A kontenuerligt så bör du ha en säkring på en 50A.

494 Inlägg
26 december 2006
Dr_foppa skrev:

hur mycket har du och köraa med??

jag är hård som sten

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
26 december 2006
linkan lindgren skrev:
Dr_foppa skrev:

fel fel fel... man ska inte dimensionera säkringen efter kabel utan till förbrukare. antar att det är till steget, hur mycket är steget på? sen tar du helst lite mindre. exempel: steget är på 50 amp, säkra då på 40-45. går säkringen trots detta så tar du en på 50 amp och absolut inte mer.

man lever bara en gång så lev väl!

494 Inlägg
26 december 2006
Bullo skrev:
linkan lindgren skrev:
Dr_foppa skrev:

fel fel fel... man ska inte dimensionera säkringen efter kabel utan till förbrukare. antar att det är till steget, hur mycket är steget på? sen tar du helst lite mindre. exempel: steget är på 50 amp, säkra då på 40-45. går säkringen trots detta så tar du en på 50 amp och absolut inte mer.

jag sa bra att max är 100 aph på en 25mm2 kabel

jag är hård som sten

21 761 Inlägg
26 december 2006
Bullo skrev:
linkan lindgren skrev:
Dr_foppa skrev:

Njaa, man bör inte säkra av med mindre säkring. Lite större säkring än vad steget är avsäkrat för brukar rekommenderas, men naturligtvis inte större än vad kabeln är avsedd för enligt rekommendationstabellerna.

Strömkabeln som matar steget ska klara av stegets maxförbrukning utan att säkringen går, om det blir något fel i övrigt så ska stegets säkringar skydda steget och strömkabelns säkring ska skydda själva strömkabeln.
Senast redigerat av Drönirettab (26 december 2006)

494 Inlägg
26 december 2006
Drönirettab skrev:
Bullo skrev:
linkan lindgren skrev:

Njaa, man bör inte säkra av med mindre säkring. Lite större säkring än vad steget är avsäkrat för brukar rekommenderas, men naturligtvis inte större än vad kabeln är avsedd för enligt rekommendationstabellerna.

Strömkabeln som matar steget ska klara av stegets maxförbrukning utan att säkringen går, om det blir något fel i övrigt så ska stegets säkringar skydda steget och strömkabelns säkring ska skydda själva strömkabeln.

precic helt rätt

jag är hård som sten

88 Inlägg
27 december 2006
Trådstartare
Till sist ett bra svar. Tack

Sök