3516
Sök

Hyundai Atos 1.0 -98 | Ryker när den blir varm

78 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Hejsan.

Tänkte höra vad det kan vara för fel på min Atos jag bytte till mig häromdagen.
Problemet är att den ryker väldigt mycket när den kommer upp i temp, samt att det droppar nån vätska från avgasröret. Det är ingen olja i vattnet eller vice versa, samt drar den inget vatten eller olja.

Historik:
Ägaren innan mig, som är en vän, fick bilen för ett jobb. Ägaren innan honom hade kört hål i blocket på motor och låda. Och min vän bestämde sig för att köpa en testad och godkänd motor och låda från bildelsbasen för 5000kr. Så motorn ska det inte vara några problem med.

Så, vad kan det vara som gör att den ryker? Kan det vara olja i avgasröret sen innan? Eller vad tror ni?
(Min vän sa att det kunde vara konsistens i motorn (Tror han sa så) Eller att katten är skitig eller nåt, att det kan bli bättre om man kör bilen ett tag, den har stått ett tag och inte körts med nån längre bit)

Tack på förhand!

845 Inlägg
2 april 2011
Nog bara kondens/fukt i avgassystemet. Sen ryker väll alla bilar när det är kallt ute. Så kör du en lång tur, så ska det försvinna. För bilen drar väll inte mer än 0.5 liter milen=), så det blir inte så dyrt

78 Inlägg
2 april 2011
Trådstartare
Jimpiz skrev:
Nog bara kondens/fukt i avgassystemet. Sen ryker väll alla bilar när det är kallt ute. Så kör du en lång tur, så ska det försvinna. För bilen drar väll inte mer än 0.5 liter milen=), så det blir inte så dyrt

Ja precis, kondens var det han sa att det kunde vara. Var ute nyss och tog en långrunda så nu ryker den mindre.

Så det är löst, tack smile

Sök