2751
Sök

Saab 9-3 SE - Emblem på bakluckan

10 Inlägg
13 maj 2006
Trådstartare
Hejsan!

Som precis lycklig ägare till en Saab 9-3 SE 2,0T -99 så har man ju börjat dola lite med bilen... Emblemet på bakluckan (Det mittersta blå Saab-emblemet) har släppt. Dock endast det blå och inte den kromade biten.

Mina fundering är;
Hur är emblemet uppbyggt? Sitter det med samma klistertyp som övriga dekaler så man bara värmer lite och petar bort det? Är det bara ett klistermärke som man fäster på den befintliga kromade ytan eller är det hela emblemet man köper?

Döljer det sig någon skit bakom dette emblem? Hål osv? Har beställt ett nytt, men det dyker inte upp förrens i mitten på veckan och det är inte så snyggt att åka runt med det som det är.

Kommer jag ångra mig bittert om jag plockar bort detta emblem?

Mvh
Gsl

Saab 9-3 SE 2,0T -99
Parkerar ca 200m från familjebussar som innehar nallepuh solskydd och saloondörrar....

767 Inlägg
13 maj 2006
DOm brukar oftaast sitta fast med "klipps" el liknande det e inte så svårt att ta bort men va försiktig så du inte repar lacken! wink

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

Avstängd
1 106 Inlägg
13 maj 2006
gsl skrev:
Hejsan!

Som precis lycklig ägare till en Saab 9-3 SE 2,0T -99 så har man ju börjat dola lite med bilen... Emblemet på bakluckan (Det mittersta blå Saab-emblemet) har släppt. Dock endast det blå och inte den kromade biten.

Mina fundering är;
Hur är emblemet uppbyggt? Sitter det med samma klistertyp som övriga dekaler så man bara värmer lite och petar bort det? Är det bara ett klistermärke som man fäster på den befintliga kromade ytan eller är det hela emblemet man köper?

Döljer det sig någon skit bakom dette emblem? Hål osv? Har beställt ett nytt, men det dyker inte upp förrens i mitten på veckan och det är inte så snyggt att åka runt med det som det är.

Kommer jag ångra mig bittert om jag plockar bort detta emblem?

Mvh
Gsl

Saab har haft problem då emblemen blir slitna.

Livet startar vid 220 km/h

32 Inlägg
19 maj 2006
Jag skulle också vilja byta ut mitt Saab emblem/klistermärke på bakluckan då ungefär halva klistermärket är borta. Kan man köpa endast klistermärket eller måste man köpa ett helt nytt emblem med tillhörande klistermärke på.
Såg att speedparts sålde emblem, men de verkar inte ha de gamla Saab Scania märkerna som Saab 900 har, nu är det endast Saab på de.

31 Inlägg
19 maj 2006
Hej alla!

Det går inte att köpa bara "klistermärket" utan det är hela emblemet man köper och dte kostar ca 200kr. På de flesta modellerna är det hål i luckan och alltså "piggar" på baksidan av emblemen, vet att det gäller 9-5 och 9000 CD vet dock ej hur det är på 9-3 men kan tänka mig att det är samma.

Ha en trevlig helg på er o lycka till!

Avstängd
1 106 Inlägg
19 maj 2006
Kolla på www.sdcc.se. De har en massa delar till Saab. Eller på www.saabcentral.com.  Som jag sa:Saab har haft problem då emblemen slits sönder
Senast redigerat av Saabare (19 maj 2006)

Livet startar vid 220 km/h

93 Inlägg
19 maj 2006
typiskt saab! man måste beställa hela emblemet, som sitter klistrat på bakluckan, sätt in en mejsel försiktigt i emblemets skarv (akta så att inte lacken skadas) sen e de bara att rycka bort! (ganska hårt) den dubbelhäftade tejpen kommer att fastna på lacken, då kan du ta värmepistolen för att mjuka upp klistret!, el biltemas "klisterborttagare"... Och ja de blir 2 st hål efter att man plockat bort emblemet, samma som på både 9000, 9,5an..

LyckaTill

TURBO -forever!

9 Inlägg
3 april 2011
Här kan man köpa lösa emblem (klistermärke) så slipper du ta bort det från bilen, funkade bra på min:)

9 Inlägg
3 april 2011

Sök