4685
Sök

ISOkablage Golf 5, funkar inte hur jag än gör

90 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
#1
Hallå!

Suttit o läst på internet och fått visa guider men ändå fungerar det inte...

Har byt stereo i bilen, köpt iso adapter
http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=514
men ändå så vill inte slutsteget stänga av sig när stereon är av. Har provat att använda remoten som går rakt ut ifrån stereon (blå vit), testat den blåa som går via iso kablaget, testade direkt på röda kablen. Men inget fungerar. Även när Iphonen är kopplar och stereon och bil är av så laddar den. Stereon verkar få ström hela tiden?
Använder mig av denna stereon
http://blekingebilradio.se/product.html … gory_id=94

Har läst att man ska byta plats på gul och röd, har testat det med men det verkar inte ens vara någon skillnad.
http://www.minhembio.com/forum/index.ph … pic=104729

Jimmy som äger blekingebilradio har även en golf 5 som han har byt detta i och han får det att fungera direkt, vi är helt hundra på att det är rätt isokablage osv.

Nu är jag osäker på att det ens kommer fungera så att man måste ha tändningen på för att stereon ska gå och starta, och att slutsteget stängs när stereon är av. Eller hur gör man.....?

SM-Guld Easca dBL Unlimited 2010
Lowe @ Team1
PB: 151,1dB @ 46Hz

3 187 Inlägg
5 april 2011
#2
loweann skrev:
Hallå!

Suttit o läst på internet och fått visa guider men ändå fungerar det inte...

Har byt stereo i bilen, köpt iso adapter
http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=514
men ändå så vill inte slutsteget stänga av sig när stereon är av. Har provat att använda remoten som går rakt ut ifrån stereon (blå vit), testat den blåa som går via iso kablaget, testade direkt på röda kablen. Men inget fungerar. Även när Iphonen är kopplar och stereon och bil är av så laddar den. Stereon verkar få ström hela tiden?
Använder mig av denna stereon
http://blekingebilradio.se/product.html … gory_id=94

Har läst att man ska byta plats på gul och röd, har testat det med men det verkar inte ens vara någon skillnad.
http://www.minhembio.com/forum/index.ph … pic=104729

Jimmy som äger blekingebilradio har även en golf 5 som han har byt detta i och han får det att fungera direkt, vi är helt hundra på att det är rätt isokablage osv.

Nu är jag osäker på att det ens kommer fungera så att man måste ha tändningen på för att stereon ska gå och starta, och att slutsteget stängs när stereon är av. Eller hur gör man.....?

fixa länkarna dom fungerar inte wink


3 187 Inlägg
5 april 2011
#3
stänger inte stereon av sig när du stänger av bilen och fungerar inte remoten när du kopplar den till stereon?
har jag fattat din problem rätt då?


90 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
#4
big-jepp skrev:
stänger inte stereon av sig när du stänger av bilen och fungerar inte remoten när du kopplar den till stereon?
har jag fattat din problem rätt då?

Jag kan trycka på länkarna.. Lustigt

Japp du har nog hajat de hela rätt! Fast remoten fungerar, steget lyser, men slocknar inte!

SM-Guld Easca dBL Unlimited 2010
Lowe @ Team1
PB: 151,1dB @ 46Hz

3 187 Inlägg
5 april 2011
#5
loweann skrev:
big-jepp skrev:
stänger inte stereon av sig när du stänger av bilen och fungerar inte remoten när du kopplar den till stereon?
har jag fattat din problem rätt då?

Jag kan trycka på länkarna.. Lustigt

Japp du har nog hajat de hela rätt! Fast remoten fungerar, steget lyser, men slocknar inte!

okej, då har du troligtvis kopplat remoten fel, har du en multimeter så testa och mät i iso kablaget så hittar du nog vilken som är remote kabeln.
hittar du den inte så får du antingen dra en kabel till konstant plus och sätta en strömbrytare på den, eller så kopplar du det till ett bakljus.


90 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
#6
big-jepp skrev:
loweann skrev:
big-jepp skrev:
stänger inte stereon av sig när du stänger av bilen och fungerar inte remoten när du kopplar den till stereon?
har jag fattat din problem rätt då?

Jag kan trycka på länkarna.. Lustigt

Japp du har nog hajat de hela rätt! Fast remoten fungerar, steget lyser, men slocknar inte!

okej, då har du troligtvis kopplat remoten fel, har du en multimeter så testa och mät i iso kablaget så hittar du nog vilken som är remote kabeln.
hittar du den inte så får du antingen dra en kabel till konstant plus och sätta en strömbrytare på den, eller så kopplar du det till ett bakljus.

Det är omöjligt att jag kopplat det fel, för den sitter på stereons blåvita remote. Finns även en blå kabel som jag också tror är remote som går in i kablaget, har testat den med. Läst lite om att VAG bilar kan va konstiga och har skickat ut konstant 12v ström till stereons remote ut, och förstört många stereos. På något vis borde det gå o lösa, även så att stereon stängs när nycklen är ur.

SM-Guld Easca dBL Unlimited 2010
Lowe @ Team1
PB: 151,1dB @ 46Hz

3 187 Inlägg
5 april 2011
#7
loweann skrev:
big-jepp skrev:
loweann skrev:

Jag kan trycka på länkarna.. Lustigt

Japp du har nog hajat de hela rätt! Fast remoten fungerar, steget lyser, men slocknar inte!

okej, då har du troligtvis kopplat remoten fel, har du en multimeter så testa och mät i iso kablaget så hittar du nog vilken som är remote kabeln.
hittar du den inte så får du antingen dra en kabel till konstant plus och sätta en strömbrytare på den, eller så kopplar du det till ett bakljus.

Det är omöjligt att jag kopplat det fel, för den sitter på stereons blåvita remote. Finns även en blå kabel som jag också tror är remote som går in i kablaget, har testat den med. Läst lite om att VAG bilar kan va konstiga och har skickat ut konstant 12v ström till stereons remote ut, och förstört många stereos. På något vis borde det gå o lösa, även så att stereon stängs när nycklen är ur.

då är det bara att plocka fram multimetern och mäta wink är ju inte särskilt svårt.


90 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
#8
big-jepp skrev:
loweann skrev:
big-jepp skrev:

okej, då har du troligtvis kopplat remoten fel, har du en multimeter så testa och mät i iso kablaget så hittar du nog vilken som är remote kabeln.
hittar du den inte så får du antingen dra en kabel till konstant plus och sätta en strömbrytare på den, eller så kopplar du det till ett bakljus.

Det är omöjligt att jag kopplat det fel, för den sitter på stereons blåvita remote. Finns även en blå kabel som jag också tror är remote som går in i kablaget, har testat den med. Läst lite om att VAG bilar kan va konstiga och har skickat ut konstant 12v ström till stereons remote ut, och förstört många stereos. På något vis borde det gå o lösa, även så att stereon stängs när nycklen är ur.

då är det bara att plocka fram multimetern och mäta wink är ju inte särskilt svårt.

Jahopp, då har jag och Frippe mätt.

Kom väl fram till att remoten får konstant ström
Gul kabel har konstant ström
Röd kabel har konstant ström
Även om man skiftar på röd och gul så är där konstant ström i remoten
OCH då är bilen avstängd, nycklen ur osv....

SM-Guld Easca dBL Unlimited 2010
Lowe @ Team1
PB: 151,1dB @ 46Hz

3 187 Inlägg
6 april 2011
#9
loweann skrev:
big-jepp skrev:
loweann skrev:

Det är omöjligt att jag kopplat det fel, för den sitter på stereons blåvita remote. Finns även en blå kabel som jag också tror är remote som går in i kablaget, har testat den med. Läst lite om att VAG bilar kan va konstiga och har skickat ut konstant 12v ström till stereons remote ut, och förstört många stereos. På något vis borde det gå o lösa, även så att stereon stängs när nycklen är ur.

då är det bara att plocka fram multimetern och mäta wink är ju inte särskilt svårt.

Jahopp, då har jag och Frippe mätt.

Kom väl fram till att remoten får konstant ström
Gul kabel har konstant ström
Röd kabel har konstant ström
Även om man skiftar på röd och gul så är där konstant ström i remoten
OCH då är bilen avstängd, nycklen ur osv....

okej, om du vill att stereon ska stänga av sig med bilen så får du koppla en kabel till tändningen, angående remoten så får du koppla den till bakljuset eller sätta strömbrytare.


90 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
#10
big-jepp skrev:
loweann skrev:
big-jepp skrev:

då är det bara att plocka fram multimetern och mäta wink är ju inte särskilt svårt.

Jahopp, då har jag och Frippe mätt.

Kom väl fram till att remoten får konstant ström
Gul kabel har konstant ström
Röd kabel har konstant ström
Även om man skiftar på röd och gul så är där konstant ström i remoten
OCH då är bilen avstängd, nycklen ur osv....

okej, om du vill att stereon ska stänga av sig med bilen så får du koppla en kabel till tändningen, angående remoten så får du koppla den till bakljuset eller sätta strömbrytare.

remoten verkar fungera när man kopplar bort den röda. (har jag för mig) för det är väl den som ska vara till tändningen egentligen?

Vet du om det är svårt , eller har en länk, eller vet folk som letat upp tändnings kablen man ska använda? Jag vet inte om jag kommer finna det. Eller det är lätt kanske?

SM-Guld Easca dBL Unlimited 2010
Lowe @ Team1
PB: 151,1dB @ 46Hz

3 187 Inlägg
6 april 2011
#11
personligen hade jag kört en strömbrytare till steget, eller kört det till bakljuset på bilen.
kör själv även med att stereon inte stänger av sig med tändningen.



Sök