3225
Sök

mp3spelare i bilstereon?

Knegare
718 Inlägg
16 december 2006
Trådstartare
Tjo!

jag har en JVC KD-G721 ( http://se.pricerunner.com/sound-and-vis … 106/prices ) i min bil och den har ingång för mp3spelare ( http://www.jensofsweden.com/product.asp … duct=mp130 ), men när jag sätter in min mp3spelare och klickar till "USB" alternativet står det bara "check" börjas aldrig spela någon musik! Någon som vet vad det beror på?

William 2009-02-20

1 785 Inlägg
16 december 2006
Problemet kan bero på att Jens of sweden spelaren du har är en USB 1.1 och därför kräver en drivrutin för att kunna komunisera.

USB 2.0 behöver inga drivrutiner för att fungera ihop med enheten den kopplas till

Hör med JVC eller där du köpt din headunit om det går att lösa på något annat sätt

Jag har själv en spelare med USB-port och en kortläsaruttag för SD minneskort, där fungerar det med en extra kortläsare kopplad till USB-porten

så om du vill finns ju möjligheten att använda ett usb minne istället för mp3 spelaren, men kolla så det är version 2.0 USB

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Knegare
718 Inlägg
17 december 2006
Trådstartare
Okej!
Hur kollar jag så det är V2.0? Och var fixar jag drivisar om inte?

William 2009-02-20

mannen utan vidare
11 Inlägg
17 december 2006
Det är inte USB2 på mp130 men jag håller inte med om att det skulle vara något som helst problem. Har du senaste firmware till mp3-spelaren? Finns ju på webben där du själv pekade. Om du inte har senaste versionen bör du börja med att kolla om det hjälper.

Nu är det nu igen och nu är det nu igen och nuet varar väl till sedan
Men det var inte sant nej det var inte sant för däremellan kommer medan

Knegare
718 Inlägg
30 december 2006
Trådstartare
Guzzisto när jag väl fått hem senaste versionen hur ska jag då få in den i stereon?big_smile

William 2009-02-20

69 Inlägg
30 december 2006
Jag har själv en likadan, och jag har aldrig haft några större problem. Jag har provat med JoS mp100, ett sony 2GB minne, 256MB SanDisk minne, Iaudio U2 vad jag kan komma ihåg nu. Det hände dock en gång, kommer dock inte ihåg med vilken spelare/minne, att det blev precis som du beskriver. Den bara visade check, och sen efter ett tag hoppade den till CD. Jag löste det genom att pilla lite, dvs trycka på framåt/bakåt, byta mapp, dra ut sätta in osv, då funkade det tillslut.

Sök