2465
Sök

Kumho vs. Nankang NS-2

150 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
tjena, planerat att köpa nya däck då mina tar i inneskärmarna när vägen är ojämn. Först va jag nästan säker på att Kumho va prisvärda, men efter att kollat däcktester ligger Kumho inte alls långt före alls i betyg.. men skiljer ändå nästan 400kr per däck. Vilka borde man köpa?

mvh Jonas!

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
10 april 2011
Oftast är det ju helt enkelt så att man får vad man betalar för, har sett flera trådar om t.ex Nankang där hälften säger att dom är skit och hälften säger att dom funkar jättebra.

Min gissning är att billiga däck känns bra tills det "verkligen gäller" och då är billigt vs dyrt skillnaden mellan "nära ögat" och bucklig bil.
Bromssträcka i vått är nått billiga kinadäck sällan är bra på i däcktester t.ex.

- Time Attack -

Bounty hunter
671 Inlägg
10 april 2011
skulle satsa på Kumho före nangkang då jag har haft dålig erfarenhet av dessa....köpte nangkan till en av mina audisar o dom va faan inte runda...blev ca 130g vikt på ena däcket mad ,kollade upp fälgen o provbalanserade me ett michelein däck o fick 5g,så fälgen va bra..... tongue

bilen gungade när man åkte neutral ,på pekade det för köparen av bilen o han åkte upp till norrland o fiskade
han berättade sedan att stannade på däck firma o bytte till sej 2st beggade pirelli däck....

så va det me det....kan iof blivit bättre me åren o jag fick ovanligt dåliga däck.... cool

150 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
Jo läste att dom va sämre på blöt asfalt. men annars va de precis samma enligt dom flesta däcktester smile kör man som folk tycker jag de borde funka, men vill ha fler råd.

Tjatja bloggen!
150 Inlägg
10 april 2011
jag skulle pröva med nankang, visst jag har också märkt att dom billigare däcken inte är lika runda som dom dyra men det är ju bara att plocka massa gratis vikter i skolan wink

tjena grabbar !!

1 062 Inlägg
10 april 2011
Min erfarenhet är att Nangkang är rent skit. Tycker man ens att de är "ok" så har man förmodligen aldrig njutit av komforten och prestandan av riktiga premiumdäck.
Förstår mig allvarligt talat inte på de som har bilen som hobby, lägger pengar på den och köper dylika billiga Kinapuckar.
Prisvärda är de knappast, däremot billiga!

M.V.H.

150 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
AndreasPlars skrev:
Min erfarenhet är att Nangkang är rent skit. Tycker man ens att de är "ok" så har man förmodligen aldrig njutit av komforten och prestandan av riktiga premiumdäck.
Förstår mig allvarligt talat inte på de som har bilen som hobby, lägger pengar på den och köper dylika billiga Kinapuckar.

M.V.H.

Går man i skolan har man inte så mycket val

Tjatja bloggen!
150 Inlägg
10 april 2011
JonasKarlss0n skrev:
AndreasPlars skrev:

M.V.H.

Går man i skolan har man inte så mycket val

ja inte fan blir man rik av studiebidraget wink

tjena grabbar !!

Sök