4581
Sök

Söker forum för RC hobby

502 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
någon som har koll på nått bra forum om man är sugen på att börja leka med RC helikoptrar eller flygplan? alltså lite ordentliga grejer, inte såna man köper på hobbex för nån hundring...

Likbärgare
375 Inlägg
9 april 2011
http://rsb.se/arena/portal.php?pageid=home

Första träffen på google..

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

502 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
jo jag har spanat in några redan, men som med alla typer forum så finns det många mindre seriösa och vissa guldkorn som man inte hittar direkt på google (:
Vill ju bara ha tips på några olika att kika runt på
Senast redigerat av JoeyJ (9 april 2011)

351 Inlägg
9 april 2011
RSB är bland det mest seriösa du hittar bland svenska RC forum. Massa kunnigt och trevligt folk!

Edit: Största också för den delen.
Senast redigerat av LimpanS (9 april 2011)

Kung
603 Inlägg
9 april 2011
RSB är det du ska vara på, dom har inriktningar på allt som har med rc och modeller att göra, dom har väldigt aktiva och kunniga medlemar och du får även info om massor av skoj så som tävlingar, nyheter, utförsäljningar mm.

är själv medlem där.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

502 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
ok, dock fanns det ju inte mycket om flyg och helikopter?

rcheli.se verkar riktigt bra när det gäller helikoptrar

832 Inlägg
10 april 2011
Har just köpt ett plan i dagarna här och jag blev rekommenderad ett Hype Cessna 182. Tror det är ganska bra nybörjarplan faktiskt. Bra storlek tror det var runt 1200mm spännvidd, borstlös motor, lipo ack, Lysen, vingklaffar och 2,4 Ghz radio. Priset låg på ca 2000 spänn. Ska provflyga till veckan. Har varit så blåsigt här ett tag nu. Har du kört nå simulator förresten?

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

502 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
ok härligt, jag är väl mest sugen på en helikopter, men man är ju helt grön så har ingen aning om vad man ska ha för radio osv, har bara haft RC bilar tidigare

nej har inte testat någon simulator än, har kollat på PhoenixRC men den kostar ju en hel del, vilka har du testat?
kjell & co har ju en usb-kontroll för 199kr, frågan är om det är värt eller om det bara är skräp

Kung
603 Inlägg
10 april 2011
jag ska iallafall sälja mina två bilar, en madforce nitro och en traxxas summit el.

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

Kung
603 Inlägg
10 april 2011

832 Inlägg
10 april 2011
JoeyJ skrev:
ok härligt, jag är väl mest sugen på en helikopter, men man är ju helt grön så har ingen aning om vad man ska ha för radio osv, har bara haft RC bilar tidigare

nej har inte testat någon simulator än, har kollat på PhoenixRC men den kostar ju en hel del, vilka har du testat?
kjell & co har ju en usb-kontroll för 199kr, frågan är om det är värt eller om det bara är skräp

Jag har en sån från kjell & co sen har jag "köpt" Realflight G4,5 med emulator på nätet. Funkar skitbra och är en riktigt bra simulator. Har testat en del heli oxå men mest en coaxial och det är ju inte så värst svårt. Har även haft en Walkera E22 på prov men den var väldigt svårflygen. Vart mest att man hovrade runt lite.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Sök