3654
Sök

Coilovers till golf 3 1.8

180 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
Tja,

Sitter och kollar på coilovers på tyska Ebay men blir lite förvirrad, för det verkar finnas coils som passar alla vanliga golf 3 utom VR6 och sen finns det dom som tar alla golf 3 från typ 1,6 till VR6, någon som vet hur det hänger ihop?

Sen tänkte jag även passa på att fråga om någon har någon speciell säljare eller produkt att rekommendera, antar att sänkning bak ska vara 40mm eller ställbart och i fram ställbart mellan 40 till ca. 60mm, kommer inte gå lägre än så ifram ändå eftersom vägarna ser ut som dom gör och bilen körs cirka 8 mil dagligen. Ett pris runt 1500 inkl. frakt vore väl ganska bra antar jag.

Sen har jag upptäckt ett till litet problem på lite samma ämne, Jag var precis ut o kollade hur mycket utrymme det finns mellan bakaxeln och avgassystem i syfte för en framtida sänkning, mitt avgassystem ligger idag cirka 2 cm ovanför bakaxeln, hur gör folk egentligen när dom sänker sina golfar, klistrar dom fast systemet i plåten ovanför systemet och lever med ständigt plåtskaller eller hur lyckas man sänka 4 cm i bak?

Mvh Thunderstruck

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor

24 Inlägg
11 april 2011
tja
så va de när jag med skulle beställa vissa skriver att de passar alla vectra b, andra skriver ut modellerna,jag köpte de som skrev ut modellerna för att vara på säkra sidan men tror inte du får fel saker om de skriver alla golf tre! sen när du beställer kan du ju alltid skriva till säljaren vad det är för bil du har så han vet smile

vad de gäller produkter så kör jag på JOMs coilovers funkar riktigt bra! ställbara både bak och fram, de köpte jag på ebay för 2000kr ink frakt de tycker jag är ett vettigt pris! smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
11 april 2011
hopppa dessa coils du kommer bli besviken välj en vanlig sats med 60/60 eller liknande så kommer du bli mer nöjd

dom blir TOK hårda med coils och blir helt hopplösa att köra
hade en sån där billig coils sats från raceland på min mk2:a och det gick inte att köra med skiten
dessutom blev väghållningen negativt påverkad

innan hade jag en sats från ge motorsport som sänkte 60/60 och den var helt underbar lagom mjuk för att klara svenska vägarna men samtidigt orka skiten hålla imot när man pressade på lite

Kör fort så hinner inget hända...

180 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
Hej igen,

ja coils verkar inte vara någon bra ide, Har varit inne på vwgolf.se och dom rekommenderar en avstämd sats som sänker 60mm i fram och har någon form av justering bak mellan 40 - 60mm, någon som vet vart man kan handla detta fenomen, behöver beställa snarast så jag får grejerna innan påsk, helst sverige då även om det kostar lite mera

Mvh Thunderstruck

fälg fantast
1 086 Inlägg
12 april 2011
kolla in vwgolf.se , finns en som kallar sig själv gullideckel, han säljer,   eller ge några hundringa till och få 1 års garanti, tillbilen.se

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

14 167 Inlägg
12 april 2011
beställ direkt från ebay.se tyska delen helt klart mest lönsamt
och det tar inte tok lång tid heller

60/60 körde jag på och min mk2 vart helt underbar

...has left the building...
4 474 Inlägg
12 april 2011
Jag har TA-Technix "coilisar" på min ena Passat 35i (-96), o det stämmer att dämparna e mycket "hårda", bilen kränger knappt något alls när man svänger. Håller med att de är liiiite väl, men de mjuknar nog tids nog skulle jag gissa. Oavsett så borde de vara bättre än 15 år gamla original dämpare, kan man tycka...Jag skall väl inte säga att jag är tok-nöjd, men det känns helt OK, o klart prisvärda!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

14 167 Inlägg
12 april 2011
dawwe skrev:
Jag har TA-Technix "coilisar" på min ena Passat 35i (-96), o det stämmer att dämparna e mycket "hårda", bilen kränger knappt något alls när man svänger. Håller med att de är liiiite väl, men de mjuknar nog tids nog skulle jag gissa. Oavsett så borde de vara bättre än 15 år gamla original dämpare, kan man tycka...Jag skall väl inte säga att jag är tok-nöjd, men det känns helt OK, o klart prisvärda!

dom blir inte mjukare min mk2 har haft dom i 2-3år och dom är lika hårda fortfarande skulle jag tro =/ nackdelen med dom är att hjulen gärna tappar kontakten med vägen när man börjar pressa framför allt när man sänker dom mer än 70-80mm då hoppar man genom kurvorna
känns inte helt stabilt när man ligger på

nu kör jag förvisso väldigt hårt med alla mina bilar men det är första bilen jag haft som man inte ens törs testa gränsen eftersom den hoppar samtidigt som den börjar understyra blev dock bättre när man höjde upp den en bra bit men inte helt bra

...has left the building...
4 474 Inlägg
12 april 2011
Growe: OK, jag har mina så högt det bara går. Bilen är dessutom en bruxis som inte körs speciellt hårt...Nåja det får duga helt enkelt.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

180 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
Gammal som man är har man tappat behovet av att köra fort på allmän väg smile

Beställde precis ett par såna här från tyska ebay:

http://cgi.ebay.de/Sportfahrwerk-VW-Gol … _997wt_698

Angav som medellande bara att jag ville ha version 2, borde jag ha angett något mera typ 60/40? Som jag fattat det är ju bakdämparna justerbara så samma fjädrar används oavsett 60/30 eller 60/60 är det så eller är jag i behov av att skicka ett mail till säljaren med mera info?

Mvh

14 167 Inlägg
12 april 2011
Thunderstruck skrev:

Angav som medellande bara att jag ville ha version 2, borde jag ha angett något mera typ 60/40? Som jag fattat det är ju bakdämparna justerbara så samma fjädrar används oavsett 60/30 eller 60/60 är det så eller är jag i behov av att skicka ett mail till säljaren med mera info?

Mvh

haha man kör bara fortare när man blir äldre smile
är 32bast och jag tröttnar aldrig smile

ungefär som att låta bli att sladda när det är snö det går liksom inte
brukar åka på häng med skolbussen när man inte har några kids i den

fast så är sinnet som att jag skulle vara 15bast och kroppen som om jag vorre 75 smile

180 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
Growe skrev:
Thunderstruck skrev:

Mvh

haha man kör bara fortare när man blir äldre smile
är 32bast och jag tröttnar aldrig smile

ungefär som att låta bli att sladda när det är snö det går liksom inte
brukar åka på häng med skolbussen när man inte har några kids i den

fast så är sinnet som att jag skulle vara 15bast och kroppen som om jag vorre 75 smile

Ligger banne mig nånting i det smile

Sök