4611
Sök

Volvo v70 2.5T -99 går ryckigt

167 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
Hej, har en v70 som går rätt dåligt. den har gått 28 000 mil, vevhus ventilationen är igensatt men fick ett nytt problem nu. den har haft svajig tomgång men nu är det ännu värre och den hackar och rycker mellan 1-5000rpm efter ett tag tänds motorlampan. Och om jag gasar ur den börjar den blinka..
Lmm´en är kollad
Provat att nollställa styrenheten
Letat läckage

Inget har hjälpt nånting hittils, och undrar om nån har nåt tips att erbjuda?

Mvh Rasmus
Senast redigerat av XtremeStreetR (19 april 2010)

Överladd<3

167 Inlägg
19 april 2010
Trådstartare
Hittade felet, det var en tändspole som lagt av;) om någon får liknande problem..

Överladd<3

Avstängd
2 Inlägg
29 april 2010
hur mycke gör en v70 med 2000 - 3000 hk ?roll

57 Inlägg
10 april 2011
Måste bara fråga. Hur fick du reda på att de var en tändspole? felsökte du eller hur gjorde du?

XtremeStreetR skrev:
Hittade felet, det var en tändspole som lagt av;) om någon får liknande problem..

84 Inlägg
10 april 2011
Om man känner på tändspolarna när bilen är igång så ska dom inte bli glödheta, blir nån det är den kass eller påväg att bli smile sen kan man alltid kolla felkoder.
Fredish skrev:
Måste bara fråga. Hur fick du reda på att de var en tändspole? felsökte du eller hur gjorde du?

XtremeStreetR skrev:

57 Inlägg
10 april 2011
Min går som din gick, och får inte ut någon felkod hmm
Ska kolla tändspolarna imorgon. Tack så mycket smile

_Next_ skrev:
Om man känner på tändspolarna när bilen är igång så ska dom inte bli glödheta, blir nån det är den kass eller påväg att bli smile sen kan man alltid kolla felkoder.
Fredish skrev:

XtremeStreetR skrev:

36 Inlägg
23 april 2011
Hur exakt ryckte bilen, vid vanlig gaspådrag osv?
Jag fick idag ett par ryck efter jag kört nån mil vid normalt gaspådrag.

Det är en 2.5T -98 som gått 31.300 mil.

Mvh Henkan
Senast redigerat av cyraz (23 april 2011)

Att fortfarande vara +26 och åka runt med sin tattarsänkta volvo och resten ser ut som skit tillsammans med sin lilla fula tatuering på armen och svettiga keps är inte coolt!

337 Inlägg
23 april 2011
det finns också stor risk att det hänger på övriga delar i tändsystemet. kablar och stift tex. kablar byts allt för sällan av den tråkiga anledningen att folk tror att de funkar för de inte ser trasiga ut. men de tappar isoleringen efter ett par år och därmed ger de instabil gnista, misständningar.

Sök