3245
Sök

Saab 9-3 ljudbygge, Hjälp!!!!

3 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
HEj!

HAr en saab 9-3 - 03 med premium 150 paketet. Vill ha slutsteg med en liten bas och 2st 6*9.
har köpt på mig en hög/lågnivå omvandlare som jag ska koppla in på högtalarna i dörr sidorna. men då undrar jag vilken färg de är på dom kabblarna som jag ska löda mig in på? finner inget bra schema på de.
Undrar även vart jag ska ta remout signalen ifrån?

Mycket tacksam för svar smile

MVH Niklas
Senast redigerat av niklazzzz (21 april 2011)

8 Inlägg
21 april 2011
Enklast är nog isåfall att plocka lös högtalaren i dörren och titta....

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 april 2011
Färgerna som är ute i dörrarna stämmer inte alls, inte heller på kabeln efter utan det är först efter nästa skarv som rätt färg kommer. Och det är då: Vänster: Grå/Vit(-), Grön(+) Höger: Grå/Vit(-), Blå(+) som gäller i 03or. Du kommer enklast åt dom om du tar bort plasten vid förarens vänsterfot och passagerarens högerfot. Eller om du gör så som jag gjort och löder in dig i AMP1 (förstärkaren under förarstolen), bilder hittar du här. Men varför ska du ha både bas och 6x9or? Nöj dig med det ena, om du vill göra det enkelt för dig så stoppar du i ett par 6x9or som du kör som basar. Vill du ha en riktig bas så blir det lite mer jobb, då blir det lådbygge också.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
Agnostic: Va nog inte de första jag gjorde smile

Chrizzofer: Tack så mycket! nu blir allt så mycket lättare, kanske : p jag tänkte köra ett 3 kanals steg och en liten 10" och 2st 6*9 or. men nu när du säger de får jag bara bas ljud i alla 3 va? om så är fallet, hur gör jag för att få diskant i 6*9? och bas i 10"? Lådbygge är inga problem, är mest de elektriska som inte är min starka sida : ) men jag ska få ihop de!

3 Inlägg
25 april 2011
Trådstartare
Tänkte. kan man löda in 6*9 på högtalar kablarna direkt utan någon omvandlare av något slag?

2 271 Inlägg
25 april 2011
Finns tyvärr ingen fullrange-signal att ta ifrån, då blir det att göra som Chriztoffer och
använda eftermarknadsstereo.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 april 2011
Ser fortfarande inte vitsen med 6x9orna?? Om du nu absolut måste ha ljud bakifrån, byt då ut dom 4" som sitter där. Annars så tycke jag du ska koppla steget på dörrhögtalarna fram och sätta i lite dämpmatta i dörrarna istället så ska du se att det blir mer fart där, samt byta ut dom två 3,5" högtalarna på instrumentpanelen mot ett par koaxialer.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök