3219
Sök

Volvo 760 dör när den blir varm

8 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
#1
Har en ökänd 760 som startar kall och dör varm, kan köra han när han står kall o den går huuuur bra som helst tills jag kört han varm och sedan går ner i lägre varv, då dör han o surar ihop totalt, ngn som har några funderingar?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 april 2011
#2
henkeOFC skrev:
Har en ökänd 760 som startar kall och dör varm, kan köra han när han står kall o den går huuuur bra som helst tills jag kört han varm och sedan går ner i lägre varv, då dör han o surar ihop totalt, ngn som har några funderingar?

det är en diesel va ????

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

8 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
#3
Nope, en bensinare. V6:an

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
9 april 2011
#4
henkeOFC skrev:
Nope, en bensinare. V6:an

b280e eller f ????

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

8 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
#5
F :p

486 Inlägg
9 april 2011
#6
Har du testat att byta tändspole?

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

3 292 Inlägg
9 april 2011
#7
Byt tändgrejerna.. inkl tändstift.. kan vara en bra förutsättning för att kunna se skillnad och kunna göra en korrekt felsökning.. antar att den kan gå på tomgången även fast den är varm.. men när du lägger i Drive och ska gasa iväg så dör den totalt o sen är den svårstartad och sen när du väl får igång den igen och lägger i Drive så händer samma sak.. ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

8 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
#8
Precis danne, så du tror de kan va ett elfel ? vi prövade o köra han varm som vanligt o sen med startgas, hade han startat på de så hade vi ju uteslutit elfel men han startade ju så klart inte, har en tändspole liggandes så får pröva med den!

3 292 Inlägg
9 april 2011
#9
Om det är en bruksbil du använder så satsa på byta samtliga tänddelar först.. rotor, tändspole.. fördelarlock osv osv.. tändstiften åxå... du har en liten brytare tror jag som sitter vid gassjället tror jag.. har för mig att det sitter på B28E åxå.. kolla så inte den har fastnat.. har med kallstartsventilen att göra..

Kolla gummi och allt sånt som går till insuget.. så det inte är nåt hål eller så..

Kolla det mesta du kan kolla.. och använd uteslutningsmetoden... men satsa först på nya tänddelar så du vet att det är nytt iaf..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

8 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
#10
okej, ska pröva mig fram !smile tack så mkt för hjälpen !!

8 Inlägg
25 april 2011
#11
Lånar tråden lite, Danne den brytaren du nämner till kallstarten, vad sitter den, har ett likande problem på min B280F men det är att den är seg att starta när den är varm och surar sig själv.

//Cj

3 292 Inlägg
25 april 2011
#12
Precis.. det är kallstarten.. den måste funka för att bilen ska gå som den ska när den är kall respektive kall.. den sitter nånstans vid gasvajern vid insuget.. på B28 sitter den precis framtill på motorn vid insuget.. minns inte vart den sitter på B280F.. tyvärr.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

8 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
#13
han sitter under insuget på 230 ^^


Sök