23 april 2011
Trådstartare
Hej jag har haft lite oljeläckage på min 855. Jag trodde först att det var från oljefiltret eftersom jag har en adapter där till oljetemp och oljetryck. Jag tog bort dessa nu och rengjorde allt och satte dit bara filtret igen. Nu droppar det inte så mycket men det har inte slutat droppa dock är det ingenting från filtret alls.
Jag försöker hitta vart det kommer från men det droppar från 2 rör som går brevid tråget som jag tror går till trågets sida eller dyl. Dessa 2 går upp vid insuget och blir "gummi" alltså är det rör nere vid tråget och någon sorts slang uppe vid insuget. Den drar ingen olja från servon alls.
Fyllde på 3 liter olja förra veckan och det har redan försvunnit, igår när jag var ute och körde så kollade jag under bilen när jag stannade då droppade det typ 5 droppar per sekund så jag blev lite orolig körde hem bilen och började felsöka idag.
Någon som har några tips på vart det kan läcka? Hel bilens underdel är typ oljig nu efter att det har läckt så mycket olja. Vevhusventilationen rengjorde jag för 2 månader sedan eller ja det var inte mycket att rengöra men det är gjort iafall.
Det droppar även lite på en av skruvarna som sitter upp i tråget runtom oljefiltret. Alltså det kommer ovanför oljefiltret så jag kan inte riktigt förstå vart det kommer ifrån.
Ska ut nu och ta en bild på det, när jag gasar lite extra så droppar det mer.
Hoppas någon därute vet!
Trevlig påsk! Mvh