4311
Sök

Bärgad bil blev bötfälld

German Engineering
9 083 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Hittade en artikel på Aftonbladet. En chaufför kör bärgningsbil till vardags och hans egna bil stod parkerad lagligt på flaket när den blev lappad.

Q-park menar att han ljuger och säger sig ha bevis på att bilen stod fel. Men bilderna vägrar företaget lämna ut.

Min fråga är om det är verkligen lagligt att sätta p-bot på lasten på en lastbil? När en personbil befinner sig på en trailer eller på ett flak på lastbil/bärgningsbil är väl bilen tillfälligt satt ur trafik? Eftersom det var bärgningsbilen som stod parkerad är det alltså den bilen som skulle lappats om den parkerat fel. Q-park har gjort en otillåten lappning, om jag har förstått det rätt.
Senast redigerat av CarpeDiem (28 april 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
28 april 2011
Det låter ju jävligt mupp iaf tongue
Jag tror inte bilen på flaket fick bestämma vart han skulle ställa sej tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

332 Inlägg
28 april 2011
Ja det låter ju verkligen inte rätt. Usch vad folk är korkade i dagens samhälle.

1 801 Inlägg
28 april 2011
Det är Q-park vi pratar om här. Enda jag säger.

Certifierad besserwisser
308 Inlägg
28 april 2011
Inte första gången som Q-Park har lappat konstigt. Deras lappar sätts ut precis som barn sätter svansen på åsnan, det finns absolut inget mönster bakom. Min bror blev lappad av Q-Park när han stod på en fri parkeringsplats. Han kontaktade dem, de hävdade att han inte alls hade stått på någon fri parkeringsplats. Han stod på sig och de strök boten till slut.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.

63 Inlägg
30 april 2011
räknas som last om det står på ..så endast bärgaren som kan få p-bot

“ Turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 275 Inlägg
30 april 2011
BlauMes skrev:
Det är Q-park vi pratar om här. Enda jag säger.

Jaa, man har ju hört en del konstiga saker om just Q-park så detta med bärgaren är väl inte någon unik grej men fullständigt idiotiskt av Q-park.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Rumpmas
3 860 Inlägg
30 april 2011
Det beror med stor sannolikhet på att vi är så dumma som samhälle att vi accepterar att p-böter delas ut och håvas in av vinstdrivande företag. Fler lappar - större vinst. Man betalar till och med för rätten att lappa på lukrativa områden, så det är klart man är intresserad av att få in pengarna också.
Hur skulle det se ut om trafikpolisens uppgifter sköttes av ett vinstdrivande företag med rätt att bötfälla?
Senast redigerat av Andromeda (30 april 2011)

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
30 april 2011
Q-park är ett av de mest idiotiska företagen i sverige enligt mig.

Min bil blev stulen och hittades sen på underredet utan hjul men trotts det har Q-park satt 11st p botar på bilen utan att kontakta polisen eller kolla om den var stulen, svaret när jag ringde o härjade var att dom inte har nån skyldighet att kolla upp det.

Givetvis behövde jag ju inte betala en krona då bilen var stulen så fattar inte vad dom tänkte med.

- Time Attack -

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 275 Inlägg
30 april 2011
NIzmO skrev:
Q-park är ett av de mest idiotiska företagen i sverige enligt mig.

Min bil blev stulen och hittades sen på underredet utan hjul men trotts det har Q-park satt 11st p botar på bilen utan att kontakta polisen eller kolla om den var stulen, svaret när jag ringde o härjade var att dom inte har nån skyldighet att kolla upp det.

Givetvis behövde jag ju inte betala en krona då bilen var stulen så fattar inte vad dom tänkte med.

Jaja. Behöver man säga nåt mer? Dom verkar rätt knäppa!
/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

91 Inlägg
30 april 2011
Såg en bil totalkvaddad mot ett träd i en park i vårby gård förra sommaren. Den hade runt 7 små lappar på rutan! You go Q-park we love you!

1 808 Inlägg
30 april 2011

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Sleeper
3 084 Inlägg
1 maj 2011
Q-Park är tamefan laglig maffia, jävla utsugare.. Har fått 4 lappar på min egna jävla parkering bara för att dem är så blinda i fejset att dem inte kan läsa sina egna små siffror på sina lappar... En böter fick jag dock tillbaks då jag hade en bra systemkamera och kunde knäppa kort på lappen.

Det värsta är att dem har skyltarna 300meter från platsen så jag fick 2st på två dagar då man flyttat dit och det var bara tur man slog på vindrutetorkarna för dem syntes inte heller (var en caddy med hög huv). För att det är totalt oskyltat på parkeringen.
Senast redigerat av Sushikocken (1 maj 2011)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

283 Inlägg
1 maj 2011
Du kan ju ändå hota med tingsrätten för att få tag i bilderna, förklara att din advokat måste titta på de i en kommande utredning. Q-Park får inte hålla i bilderna som de säger (om de nu tagit några). De ska kunna bevisa att de gjort rätt, varför annars ta bilder.
Senast redigerat av r2d2artur (1 maj 2011)

Sök