3805
Sök

B230f knackar!

96 Inlägg
30 april 2011
Trådstartare
tjenna har ett litet problem jag inte får kläm på..

motorn är en b230f som knackade lite innan jag bytte topp. den nya toppen är en nyrenoverad 531topp, exakt allt på toppen är bytt, inget kvarglömt eller glömt att montera.. det är vanlig 12w40 olja den körs på och den knackar mycket mer än innan och det följer med i varv, alltså knackar mer och mer ju mer man varvar.

någon som vet vad detta kan bero på? tacksam för svar!
/Jocke

96 Inlägg
30 april 2011
Trådstartare
men att de börjar knacka mer efter byta utav toppen? var nämligen så att ja sålde toppen till en snubbe, så ringde han och undra varför den knacka, kände mig självklart tvungen att kolla upp detta!

men ram/vevlager, någon mer som kan göra att den knackar? de konstiga isf är ju varför de börja knacka mer efter toppbytet

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
30 april 2011
iomed att det följer i varv låter det ju som ventilknack ?

C H E V R O L E T <3

96 Inlägg
30 april 2011
Trådstartare
gummina under tryckarna sitter där, ventilspelet är kollat ett 10tal gånger av olika personer för att verkligen veta att det är rätt, ingen aning vad det kan vara..

96 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
vev/ramlager är det inte, dämpgummin under tryckarna sitter där, ventilspel är rätt ställt, kamrem står 1 kugg fel pga planad 2.3mm.
att kamremen står 1 kugg fel kan la knappast göra att den knackar nåt så fruktansvärt? ingen som har några fler idéer?

Sök