3001
Sök

Bmw 316i e30 (m40) Tomgång ojämn.

Santa's little helper
245 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Hej igen!

Märkte att bilens tomgång har förändrat efter att jag haft den att stå i en månad pga. omlackering osv.
Jag har ännu inte hunnit kolla på de, men tänkte se ifall någon vet såhär på rak arm vad det kan vara (så jag kan spara tid genom att inte behöva leta felet själv ikväll) Dock har jag funderingar på att jag måste börja byta tändstift pga. den börjat baktända mera och sånt på samma gång som detta började.

Problemet:
Då jag startar så åker den upp i varv (som normalt) sen åker de ner i en liten stund och man tror man kan åka iväg. men då man rört gas pedalen så kan den mittiallt börja gå riktigt ojämnt!

Så vad tror ni? Som sagt mest bara kul å få se ifall ni vet detta så jag slipper börja leta felet själv pga. har annat för mig ikväll hmm om ni inte vet så får ja ta itu med problemet ihälgen istället då.

ps, maskin är väl omhändertagen/servad så borde inte vara något större problem..

Thanks in advance!
Senast redigerat av tuomas (4 maj 2011)

Santa's little helper
245 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
ps, Detta uppstår endast då bilen är kall! .. att den går upp och ner i varv.

1 271 Inlägg
4 maj 2011
prova bytta alla vakuum slangar det är mkt vanligt att dom spökar på m40in även dom under insuget

Santa's little helper
245 Inlägg
5 maj 2011
Trådstartare
Okej tackar, måste kollar under helgen då man har mera tid över. får hoppas det e nånting simpelt, årkar inte skruva denna då de ändå blir motorbyte i sommar :p

1 271 Inlägg
5 maj 2011
jag har en m50b25 till salu tongue

Sök