Update 7 Maj.Hejsan.
Var ut till garaget och pyssla lite, slipa på karossen men tröttna på att slipa, eller rätta sakt så tog slippapperet slut! :evil:
Så jag börja istället demontera ner framrutan för att tona den, bara för att kolla hur det ser ut. Hade ju som sagt en utskuren toning liggande i garaget, som egentligen skulle på min gamla s70, men den låg bara och skräpa i 3 år Haha! Var ju sjukt roligt att tona!
Börja med att göra rent rutan riktigt fint, men sluta med att jag såg stenskott på rutan, äsch tänkte jag och jobba på. Sen börja jag förvärma toning så att den kunde forma sig så man slipper en massa bubblor. Sedan var det bara sprya på rutan och toning sen smacka på med toningen och skrapa av yesvattnet! Sen värmde jag efter det igen. Och resultat blev kanon!
Står jag och funderar och tänker hur jag ska göra med bort klippta motorhärvan?!?! Antingen köper jag en helt ny härva eller beg och monterar i, eller så löder jag en härva som jag har en liggande hemma? Men då är det så att man ska koppla rätt på rätt kabel.. Ni Volvo killar som kanske gjort det förr kan ju förklara hur man ska gå tilla vägo! Står mest stilla och blir bara mest spyfärdig och se på detta!Ut med automat in med manuell!
Klarglasen som ska lackeras om till svart!
Halva dörren klar, sen tog papperet slut!
Lite nya bilder behövs så man ser resultat efter lack
Resultat på toningen :dance:
Synd bara på en dammig bakruta, Haha!
Så sjukt jävla fina fälgar :dance: Kommer nog blir ett par 19" R fälgar med lackad kant!
Motorhuv, skärmar slipade. Hoppas på en grundning snart :think:
...
Bakskärm ner slipad, sedan ett fet avgassystem på :snooty:
Kikar bara hur det ser ut :think: hehe!
RUSULTAT!
RUSULTAT!
Motorn som ska renoveras upp, smidda stakar, original kolvar, ja osv!
En tvätt vore något kanske? HAHA!
Bästa motorn, det är då iaf VOLVO 5an. Låter göt med 3" avgas och öppen WG rör :dance:
M56h lådan (DEN HÅLLBARA)
Skoj (NOT) Jaja, det kommer på plats!
//Joaz