Om man äger en T7 kan man inte hålla på fjanta med saabs service intervaller heller. Byta olja var 1000mil anser jag, och kör du mycket stadskörning så nästan lite oftare.
Min har gått 19k, har inga problem med olja alls. Men byter ofta och kör bara helsyntet.
Eftersom problemet är att olja kleggar ihop som jag fattar det så äre ju enkelt att undvika med täta olje och filterbyten samtidigt som man kanske tar cykeln om man ändå kör en sträcka som gör att motorn inte ens hinner bli nog varm att flytta tempmätaren.
Och när motorlampan blinkar, felsök okulärt (med ögat å kläm å känn)! Kolla alla slangar du hittar, som sagt kollat slangen på insuget till bromsklockan? Sen om du inte hittar nått så lämna in för data felsökning, finns icke aukturiserade (Stavning?) som kan felsöka saab om du nu är rädd att bli blåst av just saab. Och om du säger åt dom att itne fixa nått utan bara felsöka, då äre ba ge fan i å betala om dom gjort nå mer än å felsöka.
Som att kasta vatten i sjön.