2851
Sök

Alu V8 som skulle passa i en seven

757 Inlägg
10 april 2011
du har ju mopars 273 med. men den är ju i gjutjärn med. så du spräcker nog budgeten lite om du ska sätta på alutoppar tex.

vilka bilar sitter 8an i rover föresten om man får vara nyfiken

695 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
Rinnegan skrev:
JakeDevilson skrev:
kolla efter buick 225, ska tydligen vara samma motor som rovers fast med betydligt billigare delar !

Inte samma motor, dock liknande utformning.

Ontopic, Buick 215 eller Rover V8'an. Dock så kan du ju få söka ett bra tag för att hitta Buick 215 motorn.

Annars så ryms nog en nyare 5.0 EFI från Ford, är inte så stora mått på dem.

ok hur mycket effekt är de på en 5.0 EFI?

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
10 april 2011
snygg_mange skrev:
ok hur mycket effekt är de på en 5.0 EFI?

Beror på årsmodell, men allt mellan 180 och 235hk om jag inte minns fel.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

296 Inlägg
10 april 2011
nu vill inte jag komma om och vara grinig men exakt hur hade du tänkt att försöka lura besiktningsmannen att din sjua väger över ett ton? wink man bygger väl en sjua för att åka bana och väga så lite som möjligt? wink  audi v8 förövrigt fanns med en v8 3.6 230hk smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
10 april 2011
2quick4u skrev:
nu vill inte jag komma om och vara grinig men exakt hur hade du tänkt att försöka lura besiktningsmannen att din sjua väger över ett ton? wink man bygger väl en sjua för att åka bana och väga så lite som möjligt? wink  audi v8 förövrigt fanns med en v8 3.6 230hk smile

Bara för att det är V8'a betyder inte att det väger mycket.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

695 Inlägg
10 april 2011
Trådstartare
2quick4u skrev:

lura o lura. behöver den väga ett ton gör ja så den väger ett ton smile

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1

500 Inlägg
10 april 2011
Toyota/Lexus 1UZ-FE är en hel-alumotor på 4-liter och ca 250hk.

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
12 april 2011
Rover åttan är Buicks motor o inget annat, Rover har inte tagit fram den själv utan köpt den från Buick så alltså passar buicks delar direkt på. Kör själv med trim prylar som sku vara ti Buick enligt summit på min Rover maskin så delar finns de. Bmw 8:or är hel alu ja men där e ju effekten över 200 på alla modeller vilken du en väljer.

Sku säga att du satsar på Rover/Bucik v8 om du int vill ha hög effekt dom e nog lämpliga o väger ungefär som en Volvo 4:ra. Är ju enkelt o trimma upp dom sedan för att få lite mera effekt men i grunden så e dom ju inga effekt monster wink

Rover har använt samma V8 i alla sina gammla bilar både i teräng bilarna och "sport" bilarna så är nog inte allt för svårt att få tag på en i England eller här, jag vet själv om 2st om de skulle vara intressant.

Mvh

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
12 april 2011
Jag får en BMW 3.0 liters V8 över snart som säljs för en billig peng.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Trafikledare
563 Inlägg
16 april 2011
Melin skrev:
snygg_mange skrev:
Ragge88 skrev:
mercedes bmw har en tendens å bygga sina 8or så satans breda bara annars e de roliga å pigga motorer

audis har ja aldrig testat

ok. kanske lika bra att ge upop tanken om bmw motor då? de va de ja misstänkte att dom skulle va för breda. men audis v8 ser bred ut den med...nån som vet?

Kan mäta lite under huven på min 740 när jag kommer ihåg det. Hur mycket plats har du då?

Mätte lite snabbt och inte så noga, men ialf..
700 bred från ytter kant på topp till motsatt sida
650 hög från plasten under motorn så den är nog lite lägre
750 lång med fläkten framför motorn till sprängkåpan

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

695 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Melin skrev:
Melin skrev:
snygg_mange skrev:

ok. kanske lika bra att ge upop tanken om bmw motor då? de va de ja misstänkte att dom skulle va för breda. men audis v8 ser bred ut den med...nån som vet?

Kan mäta lite under huven på min 740 när jag kommer ihåg det. Hur mycket plats har du då?

Mätte lite snabbt och inte så noga, men ialf..
700 bred från ytter kant på topp till motsatt sida
650 hög från plasten under motorn så den är nog lite lägre
750 lång med fläkten framför motorn till sprängkåpan

tackar smile

No Guts - No Glory

8 Inlägg
11 maj 2011
Rover 215 såldes av General Motors och det är sant att den fanns i Buick men även i Oldsmobile och Pontiac tidiga -60 tal, motorn går även under namnet BOP 215.
När du ska ha tag i en orginal BOP 215 så önskar jag dig lycka till och hoppas att när du hittar en lös motor att du har stora plånboken med dig men kolla på motor nummret att det är en BOP motor.
En Rover 3500 eller 3,5 liter finns det ganska gått om och det är dess utom billiga mellen 5000 - 7500 beroende på om förgasare, startmotor och generatorn följer med, själv har jag 5 stycken liggande som ska säljas,,,,intresserad ring 0702461218.
Motorn är mindre än tex cheva sb och väger endast 170 kg komplett.
Under många år var det populert att montera dessa i amazoner mm och trim finns det ganska mycke av.
det går att skriva km vis om den motorn men det orkar jag inte så vad du än gör "lycka till"

Sök