Bränslepumpen går inte efter att bilen varit avställd ett kortare tag, Mercedes 190e - 93.

Mindless
11 maj 2011 · 13 Inlägg

Hej! har haft bilen avställd i två månader och igår då jag skulle ställa på den igen så startade den inte, bränslepumpen går inte.. Känns inte som att bränslepumpen bara ska spontandö då bilen inte ens har körts (?)

sitter det någon säkring eller liknande till bränslepumpen? bilen är tyskimporterad och min tyska är inte den bästa så man fattar ju inte vad det står.. big_smile

prövat att ta bort bränslepumpsrelät och kollat om det oxiderat eller liknande där men utan resultat, hade en bokad besiktningstid på fredag och hade behövt få igenom bilen då, för det är sinnesjuka väntetider på bilprovningen här uppe just nu.. yikes

Tacksam för snabba tips.

Generallunkan
11 maj 2011 · 5 Inlägg

kollat om du har ström hela vägen bak på pumpen?

TireSlayer Tvivlare
11 maj 2011 · 2 266 Inlägg

Kolla efter typ "kraftstoffpumpe" eller "benzin" eller liknande tongue eller börja gå igenom allihop smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Mindless
11 maj 2011 · 13 Inlägg

Det har jag ju iofs inte, borde väl gå att prövkoppla 12v direkt på pumpen och se om det händer något.

Angående säkringen sitter kanske den inne i relät, i klassisk Mercedes "ska aldrig vara billigt" anda? tongue

Generallunkan
11 maj 2011 · 5 Inlägg

Bruka alltid vara en bra början att kolla så man har ström hela vägen smile

Jo dom brukar ju bråka på rätt bra med priserna på reservdelar smile

Mindless
11 maj 2011 · 13 Inlägg

Haha sant, varför ska allt låta så självklart och enkelt då andra säger det? haha big_smile

aja, drar väl iväg till garaget och prövar!

Mindless
11 maj 2011 · 13 Inlägg

kommer inte fram någon ström till bränslepumpen, men då jag prövade att "dutta" ström direkt på polerna så gick den, så det begränsar ju felet en hel del..
samtidigt brukar väl ändå inte ett relä bara gå sönder helt utan vidare, då inte ens bilen körts med? men jag hittar då ingen säkring eller liknande.

går det att testa relät på något sätt?

Snitch Ointresserad.
12 maj 2011 · 936 Inlägg

Det ska klicka i relät när du vrider om tändningen. Har jag för mig.

Teabag appreciation club.
Mindless
12 maj 2011 · 13 Inlägg

okej, ja jag är ganska säker på att det inte gör det. blir att åka på skroten imorgon då och kolla.

man kan ju dock undra om det är någon annan modell som har samma relä, det med 10 stift. blir nog inte lätt att hitta en till 1,8 automat..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang