3629
Sök

Opel vivaro 2,5cdti 135hk Problem!

9 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Jag har en vivaro men 2,5liters diesel motor som inte går som den ska!

Om jag ligger och kör efter e4an med jämn gas börjar bilen efter ett tag hacka, som att jag pumpgasar och sedan börjar motorlampan lysa och bilen slutar hacka men är väldigt slö (orkar inte hålla 110km/h i lättare uppförsbacke) Känns även slö innan motolampan börjar lysa men bli ännu slöare när den lyser!

Jag har haft lös egr ventilen och rengjort den då 2 av 3 bultar gått av, trodde de va så att laddtrycket läckte ut där men verkar inte varit felet.
Kan de vara så att egr ventilen helt enkelt är trasig? att de är den som öppnar och stänger vilket gör att bilen går ojämnt?
Har även testat med en ny lmm och de gav ingen skillnad!

Har dragit åt alla laddtrycksslangar och sprutat startgas för att hitta läckor men har inte funnit några
Ska koppla in en laddtrycksmätare och se hur mycke den laddar senare idag, kan kanske vara så att turbon är slut?
Någon som har varit med om något liknande?

Hittar jag inget fel på laddtrycket får jag väl åka in på opel imorgon och kolla vad felkoden säger...
Senast redigerat av joensson (22 augusti 2010)

Audi a4 tdi+

9 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
Var in på Opel idag och fick dessa felkoder

P1125 laddtrycksventil låg spänning
P1125 laddtrycksventil för lågt flöde

Ska testa byta laddtrycksventilen så kanske den går bra igen smile

Audi a4 tdi+

1 Inlägg
12 maj 2011
Hej Joensson !!
Jag har EXAKT samma problem som du hade sad Jag har också fått dessa felkoder men jag lyckas inte få tag i en laddtrycksventil sad Inte ens dom på saab ana som är opel handlare kan hitta någon sådan del... Vet du vart man kan vända sig ?? och blev det bättre med bilen ?

Grymt tacksam för svar !! snarast

Sök