3453
Sök

5an hoppar ur ,supra mkiv manuell

4 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Hej har inporterat en 6växlad manuell supra mkiv som gått 11 000 mil.Bilen går bra i motorn osv men det har hänt 2 gånger under 15min att 5an hoppat ur när killen som hämtat bilen från hamnen provkört bilen.Alla andra växlar fungerar som dom ska.

Är det någon som har någon aning om vad det kan vara för fel ,alt vad som behöver göras med lådan för att den ska fungera som den ska?

Tacksam för snabba svar ,är lite desperat just nu när man lagt ner sina besparingar på något som inte var efter ens förväntningar..

4 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Har bett han prova nu ,får se när han har tid.Vad skulle man behöva byta isåfall ?

Om det inte är så att det fungerar då, vad kan det då vara?

Är rätt okunnig på växellådor rent allmänt

Bilmekaniker
805 Inlägg
13 maj 2011
min gick inte in i 2an ett tag, hade böjt gaffeln lite tror jag bara ryckte in den i 2an efter det har aldrig hänt igen.

4 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Okej ,hur såg du att det var det som var felet? Öppen för fler förslag!

Tackar hittils

Bilmekaniker
805 Inlägg
13 maj 2011
såg inte felet, misstänkte bara det.. växlar rätt snabbt och hårt så blev den klyddig i tvåan trodde först det var synken men så misstänkte jag gaffeln så bara körde på ordentligt i 1an och när jag drog in 2an gjorde jag det med all kraft , inte hänt igen efter det och det var förra året:P så lösningen funkade annars är det väl något stag undertill som är sönder eller liknande!

Sök